۷۸۰ روستای کشور برای نخستین بار به اینترنت متصل شدند

یک‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم اتصال روستاها به اینترنت اعلام کرد که امروز با ساخت ۵۰۰ سایت، ۷۸۰ روستای کشور برای نخستین بار به اینترنت متصل شدند.
تبلیغات

امروز مراسم اتصال روستاها به اینترنت با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. در این مراسم علاوه‌بر احداث ۵۰۰ سایت ارتباطی، ۷۸۰ روستا برای نخستین بار به اینترنت پرسرعت متصل شدند و ۲۵۰ روستا نیز ارتقای کیفیت داشتند. زارع‌پور در این مورد گفت:

تاکنون همکاری خوبی وجود داشته است، اما ازآنجاکه دولت سیزدهم قصد دارد تا پایان ۱۴۰۱ همه روستاها را به شبکه ارتباطی کشور متصل کند، این همراهی باید بیشتر شود.

وزیر ارتباطات می‌گوید امروزه تمام ابعاد زندگی مردم تحت تأثیر فناوری اطلاعات قرار گرفته و تصور کردن زندگی بدون فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مردم ترسناک است. زارع‌پور می‌گوید در برخی روستاها، مردمی که حتی جاده و برق ندارند، می‌گویند ما بیش از هرچیز به اینترنت نیاز داریم؛ البته نباید فراموش کرد که پیش‌نیاز اینترنت، برق‌رسانی و کشیدن جاده است. زارع پور ادامه داد:

۴۰ هزار روستا در کشور وجود دارد. در ابتدای دولت برداشت ما این بود که چهار هزار روستای فاقد ارتباط در کشور هستند که باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم؛ اما متوجه شویم که سه هزار و ۵۰۰ روستا نیز وجود دارند که ارتباطات آن‌ها با کیفیت مناسبی همراه نیست.

زارع‌پور می‌گوید از ابتدای ورودش به وزارت ارتباطات، اتصال چهار هزار روستا در دستور کار قرار گرفت و تعدادی از روستاهایی که امروز افتتاح شده‌اند، جزو روستاهایی هستند که کار اتصال آن‌ها به اینترنت در دولت قبل آغاز شده و اکنون به پایان رسیده است.

بر‌‌ اساس آخرین گزارشی که مجری توسعه‌ی ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات در گفت‌وگو با ایرنا ارائه داد، اکنون حدود ۸۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت متصل هستند و تا پایان ۱۴۰۱ همه‌ی روستاهای ایران به شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت کشور متصل خواهند شد.

طبق آخرین آمار، سه‌هزار و ۵۰۰ روستا دارای ارتباطات حداقلی هستند و چهار هزار روستای کشور هیچ ارتباط اینترنتی ندارند. وزارت ارتباطات برای حذف این شکاف اجتماعی مکلف است که تمام هفت هزار و ۵۰۰ روستا را به شبکه‌ی ارتباطی پایدار و پرسرعت متصل کند. امروز یک‌هزار روستا با حضور وزیر ارتباطات و معاونان وی در استان‌های فارس و اردبیل به شبکه‌ی ارتباطی کشور متصل شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات