۴۲ درصد مردم، ناآشنا با خدمات اینترنتی اسباب‌کشی

یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
«نوبار» با انجام یک نظرسنجی به بررسی رفتار مردم درمورد اسباب‌کشی پرداخته است. طبق نتیجه، ۴۲ درصد مردم هیچ شرکت اینترنتی ارائه‌دهنده‌ی خدمات اسباب‌کشی را نمی‌شناسند.
تبلیغات

نوبار، شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات اسباب‌کشی آنلاین، با انجام یک نظرسنجی از میان ۹۰۶ نفر در تلگرام به بررسی رفتار مشتریان شرکت‌های باربری در کشور پرداخته است. این پروژه که آبان ماه صورت گرفته، خواسته‌های مشتری ایرانی را در رابطه با فرایند اسباب‌کشی مدنظر قرار داده است.

از مجموع ۹۰۶ پاسخ به پرسشنامه، ۵۴۵ نفر در دو سال اخیر اسباب‌کشی کرده‌اند. ۶۴ درصد این گروه، ظرف مدت دو سال اخیر یک مرتبه، ۲۸ درصد دو مرتبه و ۶ درصد بیش از دو مرتبه اسباب‌کشی داشته‌اند.

به گزارش زومیت، ۲۹ درصد این افراد گفته‌اند به‌منظور بهره‌مند شدن از خدمات اسباب‌کشی، از طریق تماس تلفنی یا شرکت‌های باربری معروف اقدام می‌کنند؛ اقدام از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن‌های این حوزه برای ۱۷ درصد افراد شرکت‌کننده صورت گرفته است و در مجموع، تنها ۱۵ درصد افراد به‌صورت حضوری برای انجام این کار اقدام کرده‌اند. در ادامه میزان مشارکت در تمام روش‌ها را مشاهده می‌کنید:

وسیله‌ای که این افراد برای باربری اسباب خود استفاده کرده‌اند، برای ۷۴ درصد کامیون، برای ۲۳ درصد وانت بار، برای ۲۲ درصد نیسان بار و برای ۱۳ درصد وسایل نقلیه‌ی دیگر بوده است. همچنین ۷۳ درصد افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی مستأجر و ۲۷ درصد مالک خانه‌اند.

اسباب کشی آنلاین یا آفلاین؟

۴۵۵ نفر از شرکت‌کنندگان که از روش‌های آفلاین (مراجعه‌ی حضوری یا تماس تلفنی) برای خدمات اسباب‌کشی استفاده می‌کنند، علت اقدام خود را این‌طور توضیح داده‌اند:

  • ۴۱ درصد از وجود وب‌سایت یا اپلیکیشن‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اسباب‌کشی اطلاع ندارند
  • ۳۴ درصد ترجیح می‌دهند در صورت نارضایتی در اسباب‌کشی بتوانند به‌صورت حضوری مشکل را پیگیری کنند
  • ۲۸ درصد به‌دلیل پرداخت هزینه کمتر
  • ۲۷ درصد به‌دلیل عدم اعتماد به شیوه‌های آنلاین
  • ۲۷ درصد به‌دلیل امکان چانه‌زنی

از طرف دیگر، همین افراد دلایلی را نیز که آن‌ها را به باربری آنلاین تشویق می‌کند، شرح داده‌اند. جالب آنجا است که مهم‌ترین دلیل این افراد به قیمت مناسب‌تر مربوط می‌شود.

از میان ۹۰ نفری که از خدمات باربری آنلاین استفاده می‌کنند، ۴۸ درصد می‌گویند از طریق جست‌وجو در گوگل و ۴۱ درصد از طریق تجربه‌ی دوستان و آشنایان با وب‌سایت یا اپلیکیشن‌ ارائه‌دهنده‌ی خدمات اسباب‌کشی آشنا شده‌اند؛ ۱۸ درصد آن‌ها از طریق دیدن لوگوی شرکت باربری روی کامیون‌ها و ۴۶ درصد از طریق تبلیغات آنلاین به ارائه‌دهندگان این خدمات مراجعه کرده‌اند.

این افراد مهم‌ترین دغدغه‌های خود در استفاده از خدمات آنلاین اسباب‌کشی را قیمت‌های ثابت، تضمین کیفیت، ارائه‌ی بیمه و جبران خسارت عنوان کرده‌اند. دیگر دلایل آن‌ها به شرح زیر است:

عوامل مؤثر در انتخاب پلتفرم باربری آنلاین

۹۰ نفری که از پلتفرم‌های آنلاین برای اسباب‌کشی استفاده می‌کنند، عوامل مؤثر در انتخاب وب‌سایت یا اپلیکیشن‌ ارائه‌دهنده‌ی خدمات را به شکل زیر عنوان کرده‌اند. بیشتر افراد فرایند کوتاه ثبت درخواست را مهم‌ترین علت خود می‌دانند.

نظرسنجی از افراد در مورد نام یا برند شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات باربری آنلاین نیز نتایج جالبی دارد. از میان ۹۰۶ شرکت‌کننده، ۴۲ درصد آن‌ها گفته‌اند که هیچ‌کدام از این شرکت‌ها را نمی‌شناسند. در ادامه، ۳۴ درصد اسنپ، سپس ۳۲ درصد ظریف‌بار را می‌شناسند و شرکت‌های اطلس‌بار، نوبار، بارکو و اثاث‌کشی با کاهش قابل‌توجهی در مقام‌های بعدی با ۱۷، ۱۰، ۴ و ۴ درصد قرار گرفته‌اند. طبق نظرسنجی، میزان استفاده از خدمات این پلتفرم‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

نیمی از این شرکت‌کنندگان، خودروی شخصی ندارند و مجموع هزینه‌های‌ آن‌ها نیز عموماً بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان است. ۴۵ درصد آن‌ها در تهران، ۱۰ درصد در خراسان رضوی، ۶ درصد در البرز، ۴ درصد در آذربایجان شرقی و ۲ درصد در فارس و مازندران و مرکزی و آذربایجان غربی و گیلان و همدان و قم ساکن‌اند. شما می‌توانید اطلاعات دقیق‌تر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نوبار از جمله سن و جنسیت، میزان خرید اینترنتی، وضعیت تأهل و تعداد فرزند و شغل را از این لینک مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات