قیمت اینترنت ثابت امسال تغییری نخواهد کرد

شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از نمایشگاه تلکام اعلام کرد که قیمت اینترنت ثابت به‌خاطر قانون مجلس تغییر نخواهد کرد.
تبلیغات

سال گذشته مجتبی رضا خواه عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس اعلام کرد در مصوبه که به تصوب رسانده‌ایم، افزایش قیمت اینترنت غیرقانونی است. این قانون را مجلس برای این مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفت که پیش از آن وزیر ارتباطات دولت دوازدهم اعلام کره بود، در صورتی که مجلس مصوبه سه هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتورها به دولت را تصویب کند، بسته‌های اینترنتی با افزایش شدید روبه‌رو خواهد شد.

حال عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به زومیت که در حال حاضر تعرفه مخابرات در حال تغییر است و آیا در این زمینه تعرفه اینترنت هم تغییر خواهد کرد توضیح داد: «در حال‌حاضر تغییر تعرفه مخابرات مطرح است و تعرفه اینترنت به دلیل قانون مجلس امسال تغییری نخواهد کرد.»

وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤال دیگر زومیت که اینترنت از شهریور ماه سال جاری تاکنون با اختلال و کمبود کیفیت همراه بوده، اعلام کرد که اینترنت در دو سه روز اخیر بهبود پیدا کرده چرا که مسیر کابل‌هایی که قطع شده بود ترمیم شده است. او کیفیت پایین اینترنت را به دلیل ۱۰ سال عدم توسعه زیرساخت‌ها اعلام کرد. وزیر در پاسخ به سؤال زومیت که وزارت ارتباطات دولت یازدهم و دوازدهم پیوسته از افزایش و توسعه زیرساخت‌ها صحبت کرده‌اند؛ پس چرا در حال حاضر او کیفیت اینترنت را به توسعه پیدا نکردن زیرساخت‌ها ارتباط می‌دهد، توضیح داد:

در ۱۰ سال گذشته زیرساخت‌های موبایل بسیار رشد و توسعه پیدا کرد، ولی زیرساخت‌های اینترنت ثابت اصلا توسعه‌ای نداشت. ما هیج توسعه‌ای در فیبرنوری نداشته‌ایم و در دنیا از میان ۱۹۰ کشور از نظر کیفیت و سرعت رتبه ۱۴۲ را داریم. پس اگر زیرساخت‌ها اینترنت ثابت در ۱۰ سال گذشته توسعه پیدا کرده بود این جایگاه ما در جهان نبود.

تغییر تعرفه مخابرات نهایی نشده است

همچنین وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤال ایرنا در مورد تصویب شدن نهایی تعرفه نگه‌داری تلفن ثابت اعلام کرد که اصلاح تعرفه در مسیر تصویب و نهایی شدن است. او در این مورد گفت: «تصویب تعرفه مراحل مختلفی دارد که در اولین قدم باید در کمیسیون سازمان تنظیم و مقررات تصویب شود که این مرحله طی شده است. در ادامه این تعرفه باید به تصویب مراجع دیگر هم برسد.»

پیش‌تر گفته شده بود تعرفه مخابرات زمانی تغییر خواهد کرد که شرکت مخابرات تضمین کند از محل افزایش تعرفه خود برای توسعه اینترنت ثابت و شبکه ملی اطلاعات استفاده کند. عیسی زارع‌پور در این زمینه اعلام کرد: «مخابرات تضمین لازم را باید بدهد که حداقل سالی یک میلیون پور فیبرنوری در کشور راه‌اندازی می‌کند و همچنین سیم مسی را تبدیل به فیبرنوری می‌کند یا تضمین دهد در نقاطی که اصلا ارتباطی نیست پورت فیبرنوری راه‌اندازی کند».

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات