حرکت مبین‌نت از ارتباطات به سوی سرویس‌های ابری

جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
مطالعه 5 دقیقه
شرکت ارتباطات مبین‌نت در نمایشگاه تله‌کام ۲۰۲۱، محصولات سازمانی جدید خود را معرفی و از رفتن به سوی سرویس‌های ابری خبر داد.
تبلیغات

به گزارش روابط عمومی مبین‌نت، این شرکت درحال‌حاضر به‌عنوان یک اپراتور در دو حوزه انبوه و حوزه سازمانی سیستم‌های ارتباطی ثابت کشور فعالیت دارد. مبین‌نت در نشستی که پس از افتتاحیه نمایشگاه تله‌کام و در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، از افزایش ظرفیت ۲.۵ برابری شبکه و ۳ برابری مصرف خانگی خبر داد.

حسین طهرانی، مدیرعامل مبین نت، آماری از وضعیت مبین‌نت در دوران همه‌گیری کرونا داد و گفت: «از اول سال ۱۴۰۰ تا به امروز در بخش خدمات انبوه مبین‌نت، بیشترین میزان مصرف اینترنت را در بین اپراتورهای فعال ثبت کردیم و امروز بیش از چهارصد و بیست هزار خانه به شبکه مبین‌نت متصل هستند.» به گفته او این شرکت از سال ۹۸ و در دوران کرونا در ۳ لایه اصلی شبکه خود، افزایش ظرفیت ۲.۵ برابری داشته و ترافیک روزانه و میزان مصرف خانگی مبین‌نت به بیش از ۳ برابر افزایش یافته است. طهرانی در ادامه خدمات سازمانی این شرکت را معرفی کرد. طبق آنچه او در این نشست اعلام کرد، مبین نت در بخش خدمات سازمانی، پس از مخابرات ایران بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده و به صورت تخصصی طراحی، فروش و خدمات پس از فروش را به صورت مجزا از خدمات خانگی سرویس می‌دهد.

استفاده ۱۵۰۰ شرکت از خدمات سازمانی مبین‌نت

طهرانی، مدیرعامل مبین‌نت

مدیرعامل مبین‌نت با معرفی خدمات سازمانی این شرکت ادامه داد: «در حوزه سازمانی یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایی که مبین‌نت براساس سهم بازار گسترده خود دنبال می‌کند، حرکت از لایه اتصالات به لایه نرم افزار است.» او اعلام کرد یکی از ترندهای مطرح جهان در بخش سازمانی انتقالات ابری است:

ما به سازمان‌ها کمک کردیم که گذار آن‌ها به سمت سرویس‌های ابری، به‌خصوص سرویس‌های متمرکزی که قابل ارائه به سازمان‌های بزرگ است را تسهیل کنیم. در همین راستا از سال گذشته ما راه‌اندازی سرویس‌ها روی لایه اتصالات را برای سازمان‌ها شروع کردیم و بیش از ۱۵۰۰ سازمان با گستردگی جغرافیایی پراکنده در سطح کشور با مبین‌نت همکاری می‌کنند.

طهرانی برخی از سرویس‌های سازمانی این شرکت را معرفی کرد و توضیح داد: «سازمان‌‌های بزرگ کشور به واسطه ارتقای ابزار تکنولوژی، همواره نیازمند توسعه زیرساخت‌های پروسسینگ و ذخیره‌سازی خود هستند. اولین سرویسی که در بخش سازمانی مبین‌نت، برای رفع این نیاز راه‌اندازی شد مبیکلود بود.» به گفته او از همین‌جا راه‌اندازی سرویس‌های ابری مبین‌نت شروع شده است. او با اشاره به مثالی گفت:

به‌عنوان مثال سرویس ابری کانتکت سنتر (Contact Center) راه‌اندازی شد که سازمان‌ها بدون نیاز به راه‌اندازی زیرساخت این ابزار در سازمان خود می‌توانند از لایه VOIP تا اپراتور پشتیبابی به‌راحتی استفاده کنند. سرویس نظارت تصویری ابری (VSaaS) یکی دیگر از سرویس‌های سازمانی مبین‌نت است. این سرویس به سازمان‌هایی با گستردگی جغرافیایی بالا کمک می‌کند تا به‌طور هم‌زمان و با لودینگ مناسب، تمام دوربین‌‌های خود در سطح کشور را بر بستر ابر مبین‌نت و فضای ذخیره‌سازی ما یا سازمان خود بررسی و مدیریت کنند.

بنا بر اظهارات او، در سال ۱۴۰۰ محصول اتصالات سازمانی آن‌ها توانست رشد ۶۵ درصدی سهم بازار را به خود اختصاص دهد و پرچم‌دار خدمات سازمانی این شرکت شود. محصولات دیگر آن‌ها مانند دیجیتال ساینیج، VOIP و دیگر سرویس‌ها همگی در راستای استراتژی انتقال از لایه اتصال به لایه نرم‌افزار راه‌اندازی شده‌اند و با ادامه این مسیر در سال‌های آینده مبین‌نت به اپراتور هوشمندسازی سازمان‌ها تبدیل خواهد شد.

استراتژی آینده مبین‌نت

مهدی غیناقی، رئیس هیئت مدیره در ادامه این نشست از برنامه آینده این شرکت صحبت کرد. به گفته او مبین‌نت با راه‌اندازی این استراتژی به پوست‌اندازی و رشد بزرگ دست پیدا خواهد کرد.

غیناقی به تمرکز این برنامه روی IOT اشاره کرد و گفت:

تکنولوژی اینترنت اشیا یکی از موضوعاتی است که مبین‌نت به صورت تخصصی به آن ورود می‌کند و از یک سال گذشته کار روی این حوزه شروع شده است. قرارداد اولین اپراتور هوشمند اینترنت اشیا کشور به صورت رسمی در روز‌های گذشته با شهرداری تهران و سازمان آتش‌نشانی تهران امضا و مبین‌نت به عنوان اولین اپراتور هوشمند حریق شهر تهران معرفی شد.

تحول دیجیتال، موضوع دیگر در چشم‌انداز ۵ ساله مبین‌نت است که طبق توضیحات رئیس هیئت مدیره این شرکت فرایند‌های آن شروع شده و مدل‌های آن در حال طراحی است که در ماه‌های نزدیک برای استفاده سازمانی از آن رونمایی خواهد شد.

مهدی غیناقی با توضیح درباره وضعیت تکنولوژی 5G این شرکت ادامه داد: «تکنولوژی 5G هم در دستور کار آینده مبین‌نت قرار دارد. تعدادی سایت راه‌اندازی شده؛ اما به دلیل مسائل اقتصادی روند آن به کندی جلو می‌رود و در تلاش هستیم در سال‌آینده روند راه‌اندازی این تکنولوژی در کشور را توسعه داده و سریع‌تر این سرویس را در اختیار کاربران مبین‌نت قراردهیم.»

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات مبین‌نت درباره آینده خدمات سازمانی این شرکت گفت: «در بحث خدمات سازمانی، مبین‌نت ارائه دهنده خدمات سازمانی شرکت همراه اول هم است و مبین‌نت مجری دو محصول خدمات سازمانی و اینترنت اشیا همراه اول خواهد بود و روند انتقال این دو سرویس به مبین‌نت در حال انجام است. دوستان ما در واحد سازمانی در کنار محصولات خود محصولات همراه اول را هم ارائه می‌دهند. می‌توان گفت این همکاری در گروه همراه اول و حتی کشور بی‌سابقه بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده رشد چشم‌گیری داشته باشد.»

مبین نت با محصولات متنوع در تلکام

همچنین ناصر مرادی، مدیرکل فروش سازمانی مبین‌نت در این نشست درباره حضور مبین‌نت در نمایشگاه امسال گفت:‌ «ما در این نمایشگاه تمام خدماتی را که می‌تواند برای سازمان‌ها راه‌اندازی شود، به نمایش گذاشتیم و من از تمامی سازمان‌ها چه کوچک و چه بزرگ دعوت می‌کنیم که از محصولات ما در غرفه مبین‌نت واقع در سالن ۸ و ۹ نمایشگاه بین‌المللی بازدید داشته باشند و از نزدیک نسخه‌دمو این سرویس‌ها را مورد بررسی قراردهند.»

مرادی ادامه داد: «ما در تلاش بودیم دغدغه سازمان‌ها را از لحاظ تکنولوژی رفع کنیم، به عنوان مثال در سرویس نظارت ابری یکی از دغدغه‌های سازمان‌ها انتقال امن اطلاعات ضبط شده توسط دوربین‌‌ها از نقاط دوردست بود که ما با یکپارچه‌سازی چند سرویس توانستیم این مشکل را برطرف کرده و هزینه سازمان‌ها را به حد بسیار زیادی کاهش دهیم.»

مدیرکل فروش سازمانی مبین‌نت درباره اهداف بخش خدمات سازمانی این شرکت گفت:‌«ما در تلاش هستیم سهمی در هوشمندسازی سازمان‌ها داشته باشیم و ما شبکهWAN AS SERVICE و حرکت به سمت IT AS SERVICE را به عنوان یک ترند در تمام دنیا در دستور کار خود قرار دادیم و امیدواریم بتوانیم پکیج کاملی را به سازمان‌ها ارائه کنیم و در کنار ICT سازمان‌‌ها باشیم.»

نمایشگاه تله‌کام ۲۰۲۱ در روز پنج‌شنبه ۲ دی ۱۴۰۰ افتتاح و تا یک‌شنبه ۵ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در سالن‌های ۷ و ۸ و ۹ ادامه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات