ثبت احوال: ۹ میلیون نفر در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند هستند

سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت تاکنون ۹ میلیون نفر منتظر دریافت کارت ملی هوشمند هستند و قرار شد تا پایان سال حدود ۴ میلیون کارت صادر شود.
تبلیغات

آذرماه سال گذشته، مرکز پژوهش‌های مجلس طی گزارشی به ارزیابی پروژه‌ی صدور کارت هوشمند ملی پرداخت و آن را پروژه‌ای شکست‌خورده عنوان کرد. طبق برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه، صدور کارت هوشمند ملی برای اتباع ایرانی باید تا سال ۹۴ پایان می‌گرفت؛ اما این پروژه پس از هشت سال هنوز به سرانجام نرسیده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی می‌گوید طبق آخرین گزارش رئیس سازمان ثبت احوال کشور، تاکنون ۹ میلیون نفر منتظر دریافت کارت ملی هوشمند هستند. علی خضریان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ارائه این گزارش در جلسه کمیسیون اصل نود، گفت آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند و نارضایتی‌های مردم نسبت به تعویق در صدور کارت ملی و عدم دریافت خدمات وابسته به کارت ملی توسط برخی سازمان‌ها با حضور وزیر کشور مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مجلس تصریح کرد پیش‌تر یکی از علت‌های تأخیر صدور کارت‌ها، موضوع تحریم مطرح شده بود؛ اما در این جلسه مشخص شد بخش اعظم تأخیر در صدور کارت هوشمند، عدم اختصاص اعتبارات به وزارت کشور است. به‌گفته‌ی خضریان، حالا طی هماهنگی‌های صورت‌گرفته با دستگاه‌های دولتی قرار شده تا پایان سال حدود ۴ میلیون کارت و به‌طور متوسط ماهیانه ۱٫۵ میلیون کارت ملی هوشمند صادر شود.

علی خضریان همچنین گفت وزیر کشور وعده داده است تا پایان شهریور سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۶ میلیون کارت دیگر صادر و تحویل مردم شود تا آمار افرادی که در انتظار دریافت کارت هستند، به‌روزرسانی شود و کمیسیون این روند را به‌طور جدی و مستمر پیگیری می‌کند و گزارش‌ها روند اجرای آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات