سرمایه‌گذاری مشترک پنج صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر روی همراه مکانیک

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
پنج صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر به‌صورت مشترک روی همراه مکانیک سرمایه‌گذاری کردند.
تبلیغات

«همراه مکانیک» پلتفرم خرید و فروش خودرو، در چهارمین راند جذب سرمایه، از پنج صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر به‌صورت مشترک ۵۰ میلیارد تومان دریافت کرده است. این VC-ها شامل حرکت اول، پیشگام، سرو، کران کپیتال و نوآفرین هستند.

به گزارش روابط عمومی حرکت اول، رضا باقری، هم‌بنیان گذار و عضو هیئت مدیره همراه مکانیک درباره این جذب سرمایه اعلام کرد: «این سرمایه‌گذاری با هدف توسعه محصولات جدید همراه مکانیک، ورود به فضای مالی و خدمات فین‌تک خودرو، توسعه بازار و افزایش سهم از بازار خودرو و خدمات متنوع زمان تبادل خودرو انجام شده است.»

به‌گفته باقری، مذاکرات این سرمایه‌گذاری حدود ۱۰ ماه به طول انجامید؛ راند قبلی جذب سرمایه توسط حرکت اول در اردیبهشت ماه ۹۹ انجام شد و پیش از این، صندوق‌های تکنولوژی ایران، صندوق دانشگاه تهران و اسمارت اپ روی این استارتاپ دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

همراه مکانیک فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ با کارشناسی خودرو آغاز کرد و پس از تغییر مدل کسب درآمد خود سعی دارد به بزرگ‌ترین پلتفرم خرید و فروش خودرو تبدیل شود. بنیان‌گذاران این مجموعه می‌گویند هدف اصلی همراه مکانیک توسعه یک محصول آنلاین مقیاس‌پذیر مطابق با نیاز مخاطب است که چهار ارزش اصلی را برای خریداران و فروشندگان خودرو تأمین کند و جذب راند چهارم سرمایه نیز در همین مسیر صورت گرفته است. این ارزش‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • تضمین سلامت فنی و بدنه خودرو خریداری‌شده
  • تضمین امنیت معامله برای دو طرف خریدار و فروشنده
  • ارائه خدمات مالی متنوع جهت جبران کسری نقدینگی
  • ارائه خدمات پس از فروش متنوع برای خریدارن خودرو دست‌دوم

روابط عمومی حرکت اول نیز به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذارها روی همراه مکانیک اعلام کرده است که حمایت از شرکت‌های پرتفو و سرمایه‌گذاری مجدد در آن‌ها جزو استراتژی این هلدینگ سرمایه‌گذاری بوده و و حرکت اول، اولین سرمایه‌گذاری بود که توافقات نهایی این قرارداد را تأیید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات