موسسه خیریه رعد: کرونا وضعیت آموزش به افراد دارای معلولیت را ارتقا داد

دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
مجتمع خیریه رعد در دوران کرونا آموزش‌های خود را به‌شکل برخط ادامه داد؛ این موضوع باعث شد افراد دارای معلولیت از سراسر کشور در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند و بهبودهایی در زیرساخت‌های آموزشی به معلولان رخ بدهد.
تبلیغات

مؤسسه خیریه «رعد» دیروز ۳۰ آبان ماه، کنفرانس خبری سالانه خود را به‌مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت (۱۲ آذرماه) برگزار کرد. به‌گفته رضا سخن‌سنج، مدیر روابط عمومی مؤسسه رعد، این مجموعه از زمان آغاز به‌کار خود از ۳۷ سال پیش، این روز را برای شرح اقدامات خود در طول سال درمورد جامعه هدفش و مسئولیت‌های عامه مردم در این حوزه انتخاب کرده است.

به گزارش زومیت، سخن‌سنج درابتدای مراسم گزارشی از فعالیت‌های رعد در یک سال اخیر را شرح داد. او تغییر سیستم آموزش حضوری و ترمیک به آموزش آنلاین را مهم‌ترین کار در سال گذشته اعلام کرد چرا که این اقدام، تعداد کارآموزان دارای معلولیت را از ۲۰۰ نفر تنها در تهران به ۱۴۰۰ نفر در ۲۰ استان و ۲۹ شهرستان افزایش داد. او در این مورد توضیح داد:

تا پیش از کرونا استفاده از فناوری اطلاعات در عرصه آموزش بسیار محدود بود، اما در دوران کرونا تقویت زیر‌ساخت، پهنای باند، خرید و نصب سامانه هوشمند آموزش (LMS) به‌سرعت در دستور کار قرار گرفت و ازطریق کمک‌های مردمی، استودیوی تولید منابع صوتی و تصویری با بالاترین کیفیت در ساختمان مجتمع رعد طراحی و ساخته شد.

امسال ۱۴۰۰ فرد دارای معلولیت از سراسر کشور در کلاس‌های آموزش آنلاین رعد شرکت کردند

او اضافه کرد که تولید محتوای آموزشی در این مدت سختی‌هایی را به‌همراه داشت اما به‌طور کل، در هشت ماه ابتدایی سال جاری، حدود ۴۰۰ ساعت محتوا در ۵۱ عنوان دوره آموزشی ضبط و بارگذاری شد.

مدیر روابط عمومی رعد همچنین خبر از راه‌اندازی طرح «بوت کمپ» برای ارائه آموزش‌های فشرده و تخصصی اشتغال به افراد دارای معلولیت از تابستان امسال داد. به‌گفته‌ی سخن‌سنج، گسترش خدمات آموزشی از تهران به دیگر شهرستان‌های کشور منجر به ایجاد چنین شرایطی شد و نیاز بود تا رعد برای رفع نیازها در این حوزه هم وارد عمل شود. برخی رشته‌های آموزشی در این طرح شامل ادمین شبکه‌های اجتماعی و کارشناس ارتباط با مشتریان (Call Center Expert) می‌شود. به‌گفته او، در این دوره‌ها ۶۰ داوطلب پس از مصاحبه و شرکت در کلاس‌های فشرده و سپری کردن کارورزی، به کارفرماهای شناخته‌شده برای استخدام معرفی می‌شوند.

کنفرانس خبری موسسه خیریه رعد با حضور شاهین طبری

به‌گفته رحمان علاقه‌بند، مدیرعامل مؤسسه، رعد در ۱۰ سال گذشته دانشجویان توان‌یاب را در دانشگاه علمی‌ و کاربردی خود در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحت آموزش رایگان قرار داده است. او رشته‌های تحصیلی این دانشگاه را مددکاری اجتماعی، تربیت مربی، مترجمی، IT، روابط عمومی و مدیریت کسب‌و‌کار عنوان کرد.

در این مراسم شاهین طبری، فعال حوزه فناوری کشورمان به‌عنوان عضو هیأت امناء مجتمع رعد نیز شرکت کرده بود. طبری که رئیس هیأت مدیره شرکت چارگون است، درخصوص ضرورت پرداختن و توجه به افراد دارای معلولیت در مسئله اشتغال صحبت کرد. به‌گفته او:

برگزاری مراسم روز جهانی افراد دارای معلولیت فرصتی است تا جامعه به مسئولیت اجتماعی خود بیشتر و بهتر بیاندیشد و راه‌های ممکن برای رسیدن به این هدف انسانی را پایه‌ریزی کند. از این رو امسال با هدف افزایش مخاطبان اصلی که عموم جامعه را دربرمی‌گیرد، برگزاری مراسم آنلاین ازطریق بسترهای آپارات و شبکه اجتماعی مجتمع رعد را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. ... تمام میهمانان از فرصت‌های برابر و نگرش‌های نابرابر اجتماعی با مردم گفت‌وگو خواهند کرد به امید آنکه روزی تمام آحاد جامعه به مسؤولیت اجتماعی خود در این عرصه عمل کنند.

در این مراسم که روز جمعه، ۱۲ آذرماه برگزار می‌شود و موضوع آن فرصت‌های برابر برای جامعه معلولان است، جمعی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های ورزشی، هنرمندان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی دارای معلولیت حضور خواهند داشت. برخی شرکت‌های فناوری کشور ازجمله ایرانسل، علی بابا، استودیو وی‌کست، گروه مالی فیروزه، اسنپ، آپارات و خیریه سیب سرخ ازجمله حامیان این رویداد خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات