زرین پلاس به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات کاربر نهایی زرین‌پال معرفی شد

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
مطالعه 4 دقیقه
اپلیکیشن «امتیاز» پس از تغییر برند با نام زرین‌پلاس، به‌عنوان بازوی کاربرمحور زرین‌پال و باشگاه مشتریان آن مشغول به کار شد.
تبلیغات

زرین‌پال امروز، ۱۹ آبان ماه با برگزاری یک نشست خبری، «زرین‌پلاس» را به‌عنوان بازوی کاربرمحور خود معرفی کرد. زرین‌پلاس که فعالیت خود را سال ۹۸ با نام «امتیاز» آغاز کرده بود، با ارائه امتیاز به کاربران در ازای انجام خدمات، به آن‌ها در خرید محصولات اعتبار می‌داد. این اپلیکیشن پس از مواجهه با استقبال مردم و برای گسترش خدمات و علاقه به ورود به فضای آنلاین، به‌ فکر جذب سرمایه افتاد. درنهایت «امتیاز» توانست اواخر سال ۹۹ با زرین‌پال به توافق برسد و اوایل سال ۱۴۰۰ نیز نام خود را به زرین‌پلاس تغییر داد.

پویا رجامند، مدیرعامل زرین پلاس می‌گوید پس از ادغام با زرین پال، خدمت «دریافت پاداش نقدی از فروشگاهای فیزیکی» به این اپلیکیشن اضافه شد. به‌علاوه، فروشگاه‌هایی هم در داخل اپلیکیشن فعال هستند و تاکنون ۲۰۰۰ فروشگاه در تهران با این پلتفرم همکاری می‌کنند. او تأکید می‌کند که قرار است تعداد این فروشگاه‌ها به ۱۰ هزار مورد در تهران برسد و فعالیت خارج از تهران نیز تا اواخر سال آغاز می‌شود.

درواقع در زرین‌پلاس، شخص با انجام یک پرداخت یا با روش‌های دیگر برای دریافت اعتبار، اقدام به خرید می‌کند. طبق اعلام مدیران زرین‌پلاس، این خرید از فروشگاه‌هایی انجام می‌شود که مردم خریدهای معمول خود را در آن‌ها انجام می‌دهند یا تخفیف‌هایی دارند که رغبت به خرید را زیاد می‌کنند. ممکن است این خرید آنلاین باشد یا ازطریق ابزار پرداخت زرین‌پال در فروشگاه‌های فیزیکی صورت بگیرد. سپس با خرید افراد، درصدی از مبلغ خرید به آن‌ها بازمی‌گردد. در گام بعدی، طبق همکاری بانک و فروشگاه‌ها، هزینه خرید افراد می‌تواند تحت اعتبار درنظرگرفته‌شده، در زمانی دیرتر تسویه شود یا اینکه وجه به‌صورت نقدی خارج شود. مدیرعامل زرین‌پلاس می‌گوید طبق این شیوه، می‌توان به صدها هزار نفر وام‌های بدون بهره و کوتاه‌مدت و در دفعات متعدد داد که سقف آن ۵ میلیون تومان است.

نشست خبری زرین پلاس بعد از ادغام با زرین پال

مصطفی امیری، مدیرعامل زرین‌پال در توضیح دلیل روی‌آوردن به این خدمت می‌گوید:

اطلاعات درگاه‌های پروداخت الکترونیکی نشان می‌دهد که سیل پرداخت‌ها را در روزهای ۲۷ و ۲۸ انتهای هر ماه، هم‌زمان با واریز حقوق‌ها داریم. این روند تا روز ۱۹ ماه معکوس می‌شود و تا روز بیست‌وهفتم ماه نیز همچنان نزولی است. ما پیش‌بینی کردیم که این روند در دستگاه‌های پوز هم به همین شکل باشد. پس تصمیم گرفتیم که اعتبار خرد بدهیم؛ این‌گونه فروشنده‌ها هم فروش بیشتری خواهند داشت و چرخه‌ای که تشریح کردم، متوقف نمی‌شود. درواقع با دادن اعتبار برای خرید، بدهی مردم هم در کوتاه‌مدت پرداخت می‌شود و تمام طرفین منتفع خواهند شد.

مدیرعامل زرین‌پال به زومیت می‌گوید این شرکت یک کسب‌وکار B2B است‌؛ بدین‌معنا که به کاربر نهایی خدمت‌رسانی نمی‌کند و به همین دلیل ممکن است کاربران آن‌ها را نشناسند. درنتیجه قرار است در زرین‌پلاس به‌تدریج خدماتی ارائه شود که کاربر نهایی به آن‌ها نیاز روزانه و اساسی دارد؛ خدماتی همچون خرید شارژ، پرداخت عوارض بزرگراهی، پرداخت قبض، پرداخت با کد QR و کارت به کارت.

او تصریح می‌کند زرین پلاس بازوی کاربرمحور یا طرف کاربر زرین پال است. به‌گفته امیری، یکی از مهم‌ترین دلایل زرین‌پال برای سرمایه‌گذاری روی اپلیکیشن امتیاز، دسترسی به مخاطب نهایی بوده است. او اضافه کرد: «خط قرمز ما، دخالت مستقیم در خدمتی است که به پذیرندگان و شریکانمان ارائه می‌دهیم.»

امیری یک دلیل مهم زرین پال برای تغییر بازار خود و سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر را این موضوع توصیف می‌کند که رقابت غیرمنصفانه‌ای درخصوص پرداختیارها و اپلیکیشن‌های پرداخت کشور جریان پیدا کرده و آن‌ها را ملزم می‌کند تنها به کسب وکارهایی خدمت بدهند که نماد اعتماد الکترونیکی دارند. او می‌گوید:

تا امروز ۹۲ هزار نماد اعتماد اعطا، ۳۰ هزار نماد منقضی شده و بیش از ۶۰ هزار نماد نیز فعال است. طبق گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که نماد اعتماد اعطا می‌کند، ۳۸ هزار از کسب و کارهای دارای نماد، در زرین پال درگاه پرداخت دارند. درکل ۵۰ هزار کسب‌و‌کار از خدمات زرین پال استفاده می‌کنند و مشخص است امروز تأثیری که یک مجموعه خصوصی همچون زرین‌پال روی توسعه تجارت الکترونیکی گذاشته، از مرکز به‌اصطلاح توسعه تجارت الکترونیکی بیشتر است.

امیری درمورد پرونده‌ی جدید این شرکت و اقدام بانک مرکزی علیه آن‌ها نیز توضیح داد که پرونده به استماع قاضی رسید و حکم براعت زرین‌پال صادر شد و مجموعه زرین پال درحال اعاده حیثیت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات