اسنپ کمیسیون دریافتی خود را به‌خاطر اختلال سوخت‌گیری موقتا کاهش داد

چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
حل‌نشدن اختلال در سوخت‌گیری خودروها و افزایش درخواست سفر با تاکسی‌های اینترنتی باعث شده تا اسنپ امروز، چهارشنبه ۵ آبان، کمیسیون دریافتی خود در شهر تهران را بیش از ۵۰ درصد کاهش دهد.
تبلیغات

سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور از ۱۱ صبح روز گذشته، چهار آبان قطع شد. با اینکه اکنون تعدادی از پمپ‌های بنزین به مدار توزیع بازگشته‌اند، هنوز هم روال به شرایط عادی بازنگشته و سوخت‌گیری با کارت سوخت نیز در اکثر جایگاه‌ها با مشکل مواجه است. در پی این اختلال، قیمت درخواست‌های تاکسی اینترنتی اسنپ نیز در مقاطعی با افزایش شدید همراه شد. همین موضوع باعث شد تا اسنپ به‌طور موقت کمیسیون دریافتی خود از کاربران راننده را بیش از ۵۰ درصد کاهش دهد.

روابط عمومی اسنپ در پیگیری زومیت اعلام کرد: «در پی اختلال سوخت‌گیری خودروها در جایگاه‌‌های پمپ‌بنزین، ناوگان اسنپ نیز با مشکل سوختگیری مواجه شد و متعاقبا تعداد خودروهای فعال به‌منظور ارائه خدمت به کاربران و انجام سفر کاهش پیدا کرد. از طرفی استفاده از خودروهای شخصی نیز کاهش یافت و همین موضوع منجر به افزایش تقاضای سفر از سوی کاربران مسافر شد. از آنجایی که قیمت‌گذاری در اسنپ پویاست و به‌عنوان اهرمی برای متعادل کردن میزان عرضه و تقاضا عمل می‌کند، برای مقطعی با افزایش غیرمتعارف قیمت مواجه بودیم تا درخواست‌ها به سفر تبدیل شوند.»

اسنپ اضافه کرد که برای کنترل این شرایط تیم قیمت‌گذاری شرکت سریعا تشکیل جلسه دادند و درنهایت تصمیم گرفته شد تا با تخصیص بخشی از منابع مالی اسنپ در قالب طرح‌های تشویقی، کاربران راننده را تشویق به فعالیت کنند و درخواست‌های بیشتری با قیمت مناسب به سفر تبدیل شوند. اسنپ درادامه گفت به‌دلیل افزایش معمول پیک درخواست‌ها در روزهای چهارشنبه و حل نشدن اختلال در سوخت‌گیری، از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه (مورخ ۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰) لغایت ۱۲ شب، کمیسیون دریافتی اسنپ در شهر تهران به‌میزان بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است و به ۷ درصد رسیده تا از این طریق بتوان حمل‌ونقل شهروندان را بهتر ساماندهی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات