ایرانسل: درصورت اصلاح تعرفه، اینترنت ثابت بر بستر فیبر می‌دهیم

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل ایرانسل اعلام می‌کند که با اصلاح تعرفه و تغییر در پروانه همگرایی شبکه، می‌توانند اینترنت ثابت بر بستر فیبرنوری به کاربران ارائه کند.
تبلیغات

به‌گزارش زومیت، مرداد امسال کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اصول حاکم بر صدور پروانه همگرایی شبکه و خدمات ارتباطی را تصویب کرد. بدین ترتیب اپراتورهای دارای پروانه خدمات ثابت و همراه می‌توانند با دریافت یک پروانه کامل، سرویس‌های خود را به صورت یکپارچه عرضه کنند. آنطور که بیژن عباسی آرند در نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه ایرانسل به زومیت گفت، این پروانه برای ایرانسل به دلیل مشکلاتش جذابیتی ندارد.

عباسی آرند با اشاره به اینکه پروانه جدید همگرایی شبکه و خدمات ارتباطی کاملا مناسب ایرانسل است، چون مخابرات فیکس و همراه را همین حالا هم دارد، به زومیت گفت:

پروانه جدید متاسفانه الزامات و شرایطی دارد که هیچ جذابیتی برای ما به عنوان اپراتور ایجاد نمی‌کند که درخواست دریافت آن را بدهیم. طرح تجاری که به کمک این اپراتور ایجاد می‌شود، مناسب نیست و اصلا اجازه ورود اپراتور برای سرمایه‌گذاری در حوزه فیکس را فراهم نمی‌کند.

عباسی آرند در سخنرانی خود در پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه ایرانسل، با اشاره به آماری اعلام کرد که تاکنون این اپراتور ۱۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری در تمام استان‌های کشور دارد و در تلاش است تا این میزان را با ۶۵۰ کیلومتر دیگر گسترش دهد. با این اوصاف، عباسی در پاسخ به زومیت که از این فیبرنوری برای ورود به بازار اینترنت ثابت استفاده می‌کنند یا خیر، توضیح داد:

شبکه فیبرنوری که توسعه می‌دهیم، با چند هدف است که یکی از آن‌ها این است که انتقال ترافیک خودمان بین سایت‌های ایرانسل را مخصوصا در جاهایی که ترافیک بالا است، با کیفیت خوبی روی فیبر انجام دهیم. یکی دیگر از اهدافمان این است که بر بستر فیبر به کاربران نهایی نیز اینترنت ثابت ارائه کنیم؛ اما نه در شرایطی که الان در پروانه همگرایی شبکه دیده شده و همچنین تعرفه‌ای که حتی باعث ضرر شرکت‌های FCP هم شده است.

او در پاسخ به این سؤال زومیت که پروانه باید چگونه تغییر کند تا آن‌ها برای دریافت آن اقدام کنند، گفت:

سرمایه‌گذاری برای توسعه فیبر بسیار بالا است و با تعرفه‌ای که حالا در بخش اینترنت ثابت گذاشته شده و همچنین طرح تجاری که در پروانه نظر گرفته است، حاضر به گرفتن این پروانه نیستیم مگر تغییراتی کند... باید تعرفه‌ها در بخش ثابت اصلاح شود. در این پروانه و تعهدی که برای توسعه تعداد پورت واگذاری در یک زمان محدود در نظر گرفته شده، بسیار سنگین است و باید تغییر کند.

عباسی تأکید می‌کند اگر این چند اصلاح اتفاق بیفتد، حاضر هستند با گرفتن پروانه جدید وارد بازار اینترنت ثابت شوند و اینترنت بر بستر فیبر به کاربران نهایی ارائه کنند. وی تأکید می‌کند آن‌ها درخواست و پیشنهادهای خود برای تغییرات در پروانه همگرایی را تقدیم رگولاتوری کرده‌اند و امیدوار هستند این پروانه اصلاح شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات