الکامپ ۱۴۰۰، بهمن برگزار خواهد شد

سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
سازمان نظام صنفی تهران به‌عنوان متولی برگزاری بیست‌ و ششمین دور از نمایشگاه تخصصی الکامپ، قرار است بعد از یک سال، این نمایشگاه را اواخر بهمن‌ماه برگزار کند.
تبلیغات

به گزارش زومیت، بیست‌ و ششمین نمایشگاه الکامپ که قرار بود سال گذشته در تابستان برگزار شود، به دلیل شیوع کرونا در کشور برگزار نشد و تنها بخش مهم آن یعنی الکام‌استارز به‌صورت آنلاین برگزار شد. در سال ۱۴۰۰ نیز متولی برگزارکننده نمایشگاه الکامپ اعلام کرد که این نمایشگاه بعد از یک‌ سال، تیرماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد؛ اما این بار هم قفل برپایی این نمایشگاه شکسته نشد و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزاری این نمایشگاه تخصصی را به تعویق انداخت.

با گذشت بیش از ۳۰ ماه از برگزاری الکامپ بیست‌ و پنجم، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، امروز (۲۷ مهر) در نشست خبری خود اعلام کرد که بیست‌ و ششمین دور نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، ۲۷ تا ۳۰ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد. کاوه ثروتی، به‌عنوان مدیر اجرایی الکامپ، اعلام کرد که این نمایشگاه به‌صورت زنده هم پخش خواهد شد و مخاطبان این نمایشگاه می‌توانند آن را به‌صورت آنلاین مشاهده کنند. ثروتی در این زمینه گفت: «احتمال زیادی وجود دارد که در کنار برگزاری الکامپ بیست‌ و ششم، نمایشگاه مجازی هم داشته باشیم و در حال برنامه‌ریزی در این زمینه هستیم.»

ثروتی با بیان جزییات بیشتر در مورد برگزاری این نمایشگاه گفت: «قرار بود نمایشگاه را تیرماه برگزار کنیم؛ اما به دلیل شیوع کرونا برگزاری آن به خاطر افزایش مبتلایان به کرونا عقب افتاد و در نهایت منتظر شدیم تا بحث واکسیناسیون به‌صورت جدی گسترش پیدا کند و با کاهش شیوع ویروس کرونا و با توجه به تقویم نمایشگاهی، بهترین روز را در سالی که باقی مانده است انتخاب کنیم.» بر اساس توضیحات او، نمایشگاه الکامپ بیست‌ و ششم اواخر بهمن‌ماه به‌طور حتم برگزار خواهد شد؛ چرا که از شهریورماه بسیاری از نمایشگاه‌ها برگزار شده است.

ثروتی به بخش‌های مختلف الکامپ مانند الکام‌استارز و بخش‌های جدید آن اشاره و اعلام کرد با هماهنگی که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات) و معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری داشته‌اند، قرار است الکامپ بیست‌ و ششم با همراهی این بخش‌ها برگزار شود.

ثروتی از ویژگی‌های خاصی که برای این دور از نمایشگاه در نظر گرفته شده است خبر داد و گفت: «در تلاش هستیم تا ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری را برای بازدید از این نمایشگاه و آشنا شدن با اکوسیستم نوآوری در برنامه داشته باشیم.»

طبق اظهارات او، در نوبت اول که قرار بود نمایشگاه الکامپ برگزاری شود بیش از ۳۰۰ شرکت بزرگ و کوچک در نمایشگاه ثبت‌ نام کرده‌اند؛ بنابراین این شرکت‌ها نیاز به ثبت‌ نام مجدد در الکامپی که قرار است بهمن‌ماه برگزار شود ندارند و در کنار شرکت‌های جدید که در چند ماه آینده برای حضور از این نمایشگاه اعلام آمادگی خواهند کرد، ثبت‌ نام شرکت‌های قبلی تکمیل خواهد شد.

ثروتی تأکید کرد که انتظار می‌رود حداقل از ۱۵ هزار متر مربع نمایشگاه استفاده شود. او با ابراز امیدواری که تا بهمن‌ماه نرخ شیوع کرونا در کشور هم کاهش پیدا کند، احتمال این موضوع را مطرح کرد که امکان دارد شرکت‌های بیشتری برای ثبت‌ نام در الکامپ بیست‌ و ششم اعلام آمادگی کنند.

همچنین ثروتی خبر از حضور برخی کشورهای منطقه‌ در این نمایشگاه خبر داد و گفت: «با شرکت‌های تخصصی از کشورهای مانند سوریه و عراق هماهنگی لازم شده است تا در الکامپ حضور داشته باشند و از طرفی شرکت‌های نوآور ایرانی بتوانند با تعاملی که برایشان به وجود می‌آید، بازار خود را در خارج از ایران هم گسترش دهند.»

طبق اعلام سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، ثبت‌ نام برای شرکت‌های جدید در هفته‌های آینده شروع خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات