مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان با موفقیت به بانک سپه مهاجرت کردند

دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
دو بانک مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان روز جمعه با انجام مهاجرت داده‌ها توسط داتین، با موفقیت به بانک سپه مهاجرت کردند.
تبلیغات

داده‌های مؤسسه اعتباری کوثر طبق تصویب هیئت‌مدیره بانک سپه، در مردادماه به راهکار جامع بانکی داتین انتقال پیدا کردند. حال داده‌های دو بانک سابق مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان نیز با موفقیت به بانک سپه مهاجرت داده شدند. داتین با انجام این مهاجرت توانست رتبه دوم پردازش تراکنش بر اساس آمار تراکنش‌های شتابی در بین ارائه‌دهندگان کربنکینگ در کشور (بعد از شرکت خدمات انفورماتیک) را به نام خود ثبت کند.

به گزارش روابط‌عمومی داتین، برای این امر از ساعت ۱۴:۳۰ روز پنج‌شنبه ۲۲ مهرماه، سامانه‌های بانک‌های سابق حکمت ایرانیان و مهر اقتصاد قطع شدند تا بستر زیرساخت برای مهاجرت داده‌های مشتریان، سپرده، چک، بانکداری مدرن، کارت، ESB و سوئیچ به بانک سپه آماده شود. طی این مدت‌زمان تا روز بعد ساعت ۱۲:۳۰، داده‌های مشتریان به بانک سپه منتقل شد. داتین در این مورد می‌گوید:

مهاجرت هم‌زمان داده‌های دو بانک، رکوردی است که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. از سوی دیگر، تجمیع اطلاعات مشتریان و سپرده‌های آن‌ها تحت یک شماره مشتری یکتا (برای مشتریان دارای سابقه قبلی در بانک سپه)، شرایط مهاجرت را به لحاظ فنی و کسب‌وکاری خاص‌ می‌کند. با وجود این مسائل، داده‌های حدود ۱۷ میلیون سپرده دو بانک سابق مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان به‌طور کامل به بانک سپه منتقل شد.

داتین در حال حاضر، حدود ۱۴ درصد تراکنش‌های شبکه شتاب را در سامانه‌های خود پردازش می‌کند که به‌ معنای موفقیت این شرکت در تأمین راهکارهای بانکی برای بانک‌هایی با بیش از ۲۰۰۰ شعبه است. به‌طور دقیق‌تر، اکنون راهکار بانکی جامع و کاملا بومی داتین در بیش از ۲۲۰۰ شعبه بانک سپه به بهره‌برداری رسیده است.

از آنجا که این مهاجرت به‌صورت یک‌باره انجام شد، مشتریان دو بانک برای دریافت خدمات نیازی به تغییر کارت، دسته‌چک و ... ندارند و می‌توانند با همان نام کاربری و رمز عبور قبلی خود در اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک سپه نیز خدمات دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات