خرید و فروش واحدهای صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری تامین سرمایه‌ نوین در اسنپ امکان‌پذیر شد

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
امکان‌ خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تأمین سرمایه‌ نوین از طریق سوپراپلیکیشن اسنپ فراهم شد.
تبلیغات

اسنپ‌پی، بازوی فین‌تِک گروه اسنپ، روز یکشنبه طی یک نشست خبری از محصول «مدیریت سرمایه» رونمایی کرد. این محصول امکان خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تأمین سرمایه‌ نوین از طریق سرویس سرمایه‌گذاری در سوپراپ اسنپ را فراهم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اسنپ، سرویس سرمایه‌گذاری از تابستان ۱۳۹۹ به مجموعه‌ی خدمات اسنپ اضافه شد؛ این خدمت حالا با همکاری تأمین سرمایه‌ نوین، به کاربران کمک می‌کند با خرید صندوق‌های درآمد ثابت، سود بیشتری با ریسک کم به دست آورند یا اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار سهام هستند، با خرید صندوق‌های سهامی و بدون نیاز به داشتن زمان یا دانش تخصصی به‌صورت غیر مستقیم سرمایه‌گذاری کنند و از رشد بازار منتفع شوند.

مجید حسامی، مدیر ارشد اجرایی اسنپ‌پی، در این نشست مشترک اعلام کرد که مدیر سازمان بورس از ابزارهایی که به توسعه سرمایه‌گذاری غیر مستقیم کمک می‌کند، حمایت می‌کنند و مطالعات در سطح دنیا نیز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری غیر فعال در بلندمدت از سرمایه‌گذاری فعال بازدهی بیشتری دارد. حسامی اضافه کرد:

با توجه به اینکه جامعه‌ی کاربران اسنپ اغلب جوانان عصر اینترنت هستند و ترجیح می‌دهند محصولات و خدمات مورد نیازشان را از طریق اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی تهیه کنند، ما می‌توانیم نقش قابل ملاحظه‌ای در توسعه‌ی فرهنگ سرمایه‌گذاری غیر مستقیم ایفا کنیم. در همین راستا، از حدود یک سال قبل همکاری استراتژیکی را با تأمین سرمایه نوین، از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین نهادهای بازار سرمایه کشور آغاز کردیم و با راهنمایی و حمایت‌های دکتر فدایی و همکارانشان در سازمان بورس توانستیم محصول مدیریت سرمایه را توسعه دهیم و مجوزهای لازم را برای ارائه‌ی این محصول به کاربران اسنپ اخذ کنیم.

میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، در همین خصوص اذعان کرد که یکی از برنامه‌های جدی سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه‌گذاری غیر مستقیم است. فدایی اولین دلیل این موضوع را ورود افراد زیادی به بورس در سال ۹۹ عنوان کرد و گفت این افراد با مشکلات زیادی مواجه شدند و در زمان ریزش بازار امکان حضور در بازار بسیار سخت بود و باعث اعتراضات متعددی در بازار سرمایه شد. به‌ گفته فدایی، افرادی که در صندوق‌ها حضور داشتند در دوران اوج بازدهی بهتری کسب کردند و در زمان ریزش بازار زیان کمتری متحمل شدند.

وی از بحث توسعه اکوسیستم بازار سرمایه در بازار بدهی و بازار سهام به‌عنوان دومین دلیل یاد می‌کند و در این باره می‌گوید: «در هر دو جنبه ما در سازمان بورس به این نتیجه رسیدیم که راهی جز توسعه سرمایه‌گذاری غیر مستقیم وجود ندارد. برای توسعه سرمایه‌گذاری غیر مستقیم ما نیازمند کانال‌های فروش مستقل از بازار پول و بازار سرمایه بودیم.» به گفته فدایی، مجموعه‌های متعددی در سال‌های گذشته اقدام به تولید اپلیکیشن‌های اختصاصی برای مدیریت دارایی کردند و در نهایت، امسال دستورالعمل سرمایه‌گذاری آنلاین در بورس تصویب شد که اجازه صدور و ابطال صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای اپ‌هایی را می‌داد که در خارج از بازار سرمایه فعالیت می‌کردند. فدایی ابراز امیدواری کرد که پس از اسنپ که پیش‌قدم فعالیت در این حوزه شد، حالا می‌توان صندوق‌های سرمایه‌گذاری را در تمام نقاط کشور از این طریق توسعه داد.

رزاقی، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه‌ نوین، با اشاره به اینکه اولین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک کشور سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرد، گفت: «۱۳ سال پس از آغاز فعالیت تأمین سرمایه نوین، برای اولین بار امکان خرید و فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری بدون ورود به شبکه بانکی و نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس ایجاد شده که در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری غیر مستقیم برای مردم بسیار تأثیرگذار است. این موضوع دسترسی سریع، راحت و بدون هزینه و بدون صرف زمان زیاد را برای همه‌ی افراد در سراسر کشور فراهم می‌کند.»

در نسخه اولیه محصول جدید اسنپ‌پی، قابلیت خرید و فروش صندوق‌های درآمد ثابت و سهامی برای کلیه افرادی که در سامانه سجام ثبت‌ نام و احراز هویت کرده‌اند، فراهم شده‌ است. کاربران با استفاده از این امکان می‌توانند ضمن بررسی و مشاهده عملکرد این صندوق‌ها در طول زمان، در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری و سبد دارایی‌ خود را مشاهده و مدیریت کنند. قرار است در آینده صندوق‌های سرمایه‌گذاری در دسترس در سوپراپ اسنپ با ارزیابی مقدار ریسک‌پذیری هر کاربر، پیشنهاد‌ها سرمایه‌گذاری متناسب با شرایط و روحیات سرمایه‌گذاری هر کاربر ارائه بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات