آیگپ از اضافه شدن قابلیت استوری به این پیامرسان با نام تجاری «لحظهها» خبر داد. عضو هیئت مدیره و معاون فنی آیگپ در مورد اضافه کردن این قابلیت برای اولین بار در میان پیامرسانهای ایرانی، میگوید: «زنجیره محصولات پیامرسانی آیگپ در حال کامل شدن است.»
علی اصغر تقوی در این باره به زومیت گفت:
به گفتهی عضو هیئت مدیره آیگپ، روزانه ۵۰۰ میلیون نفر در اینستاگرام از قابلیت استوری استفاده میکنند؛ این رقم در واتساپ به ۴۵۰ میلیون، در فیسبوک به ۳۰۰ میلیون و در اسنپچت به ۱۹۱ میلیون نفر میرسد. تقوی اضافه میکند که این آمار و ارقام باعث متقاعد شدن آیگپ به پذیرش استوری از سوی کاربرانش شد.
تقوی با اشاره به جنبه دیگری از آمار موجود در مورد استفاده از استوری میگوید:
معاون فنی آیگپ اضافه میکند که ۷۰ درصد کاربران «دیجیتالیهای مادرزاد» استوری را در پلتفرمها دنبال میکنند و ۵۹ درصد از نسل پیش از آنها نیز استوریها را میبینند. به گفتهی او: «۶۱ درصد از اینستاگرامرها معتقدند که ما با استوری متوجه میشویم که دوستانمان در حال حاضر مشغول چه کاری هستند. ... ۷۳ درصد از مردم آمریکا معتقدند که با دیدن استوریها تجربههای جدیدی را به دست میآورند که در زندگی روزمره اصلا با آنها مواجه نبودند. ...۲۲ درصد از استوریها نیز احوالات درونی انسانها است.»
تقوی به زومیت میگوید طبق آمار، ۳۶ درصد استوریها حاوی تبلیغ یک محصول هستند که این موضوع نشان میدهد استوری میتواند در بحث تجاری کمک خوبی برای کاربران باشد. همچنین ۱۴ درصد از استوریها، محتوایی است که اینفلوئنسرها بهعنوان یک مطلب پیشرو و تأثیرگذار آن را استوری میکنند و این اعداد نشان میدهد که استوری هم در مارکت و هم در احوالات شخصی به انسانها کمک میکند.
علی اصغر تقوی میگوید هماکنون سرویس لحظهها در آیگپ قابلیت ارسال متن، ایموجی و تصویر دارد و میتوان تعداد بازدیدها و افرادی که آن را بازدید کردهاند نیز مشاهده کرد. همچنین وبلینک پشت استوری قرار میگیرد تا در مباحث تجاری بهرهبرداری بهتری برای کاربران صورت پذیرد. اما این سرویس در آینده دستخوش توسعه و در نسخه بعدی، استفاده از ویدئو و منشن کردن امکانپذیر و قابلیت privacy roll نیز اضافه خواهد شد. درنهایت نیز امکان لایو ویدئو اضافه خواهد شد.
نظرات