مدرسه داتین در پنج عنوان شغلی کارآموز می‌پذیرد

یک‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدرسه داتین در پنج عنوان شغلی کارآموز می‌پذیرد و درصورت واجدشرایط‌بودن، این کارآموزان می‌توانند جذب شرکت داتین شوند.
تبلیغات

داتین یکی از شرکت‌های فعال در حوزه راهکارهای بانکی و بیمه‌ای است که سابقه تأمین زیرساخت نرم‌افزاری بانک‌های پاسارگاد، سپه، قرض‌الحسنه رسالت، گردشگری و توسعه تعاون و بیمه‌هایی مانند پاسارگاد، کوثر، باران و حکمت صبا را در کارنامه دارد. این شرکت سال گذشته برای ایجاد ارتباطی میان صنعت و دانشگاه سازوکاری به‌ نام «مدرسه داتین» را راه‌اندازی کرد.

درواقع، داتین قصد داشت با تعلیم افراد مستعد و باانگیزه در این مرکز کمک کند تا آن‌ها روی مباحثی متمرکز شوند که در آن به یادگیری بیشتری نیاز دارند و از این طریق، تجربه‌های لازم را برای ورود به دنیای کسب‌وکار به‌دست آورند. مدرسه داتین در ابتدا تنها در دو عنوان شغلی «برنامه‌نویس جاوا» و «دات‌نت» کارآموز جذب کرد. سال گذشته با هدف توسعه مدرسه و افزایش فارغ‌التحصیلان مدرسه داتین، دو ردیف شغلی «کارشناس شبکه» و «کارشناس میز خدمات» نیز اضافه شدند. داتین از آغاز مهر ۱۴۰۰ اعلام کرد که «کارشناس عملیات» نیز برای پوشش شغل‌های مربوط به تولید و نگه‌داری نرم‌افزار می‌پذیرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی داتین، «شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات سال‌ها است که درصدد جذب سرمایه‌های انسانی حرفه‌ای و توانمند هستند؛ اما به‌دلیل عدم شکل‌گیری ارتباط صحیح میان دانشگاه و صنعت در کشورمان، این امر به دغدغه‌ای جدی برای این سازمان‌ها تبدیل شده است. هر‌چند به‌نظر می‌رسد آموزش‌ پیش از ورود به دنیای حرفه‌ای کار یا گذراندن دوره‌های مختلف راهگشای این مسئله باشد، تجربه نشان داده است این راهکارها در این سال‌ها عامل مطلوبی برای جذب سرمایه‌های انسانی نبوده است که از پتانسیل‌های لازم برخوردارند.»

داتین می‌گوید در تمام طول سال افرادی که ترم آخر یا فارغ‌التحصیل رشته‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات هستند، می‌توانند برای حضور در مدرسه داتین اقدام کنند و مهارت و توانایی‌های فنی و ارتباطی را بیاموزند و در‌صورت داشتن شرایط لازم، جذب این شرکت شوند. کارجویان ابتدا با تأیید پتانسیل‌ها و مهارت‌های کافی به مدرسه وارد می‌شوند و سپس پروژه‌هایی برای آن‌ها تعریف می‌شود.

منتورهای داتین در مدت زمان حضور در مدرسه به کارجویان کمک می‌کنند تا ضمن یادگیری مؤثر، پروژه‌هایشان را در مدت زمان حداکثر دو یا سه ماه انجام دهند. در تمام طول گذراندن دوره، کارجویان مشمول بیمه تأمین اجتماعی هستند و حقوق پایه وزارت کار را دریافت خواهند کرد. پس از اتمام این دوره چند‌ماهه، منتورها کارجویان را ارزیابی می‌کنند و افرادی که صلاحیتشان در طول برگزاری دوره تأیید شده است، در داتین استخدام می‌شوند. حقوق آن‌ها نیز بر‌‌‌اساس شاخص‌های موجود در شرکت داتین رتبه‌بندی خواهد شد.

داتین همچنین خبر داده است به‌موازات پروژه دورکاری در این شرکت که به‌واسطه‌ آن امکان همکاری با تمامی افراد مستعد در سراسر ایران فراهم شده است، متقاضیان عضویت در مدرسه نیز می‌توانند به‌صورت آنلاین در این دوره‌ها شرکت کنند. افراد می‌توانند با داشتن شرایط ذکرشده در هر زمان از سال رزومه خود را ازطریق سایت مدرسه داتین ارسال کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات