مشکل دسترسی به سامانه واکسیناسیون کرونا حل شد

شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مخابرات ایران اعلام می‌کند قطعی شبکه اینترنتی وزارت بهداشت که باعث ایجاد مشکل ثبت‌نام در مراکز واکیسیناسیون شده بود حل شده و وضعیت این سامانه به حالت عادی برگشته است.
تبلیغات

مرکز آمار و اطلاعات وزارت بهداشت امروز صبح (۲۷شهریور) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قطع شبکه اینترنتی این وزارتخانه توسط مخابرات اتفاق افتاده و به همین دلیل مراکز واکسیناسیون قادر به ثبت واکسن نیستند.

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دراطلاعیه‌ خود با اعلام این قطعی و اختلال در مراکز واکسیناسیون نوشته است: «هر ساعت قطعی ارتباط وزارت بهداشت باعث ایجاد مشکل برای صد هزار مراجعه کننده به مراکز واکسیناسیون می‌شود.»

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در ادامه با درخواست از وزیر ارتباطات نوشته است: «از وزیر محترم ارتباطات و مسئولان ذیربط این وزارتخانه درخواست می‌کنیم با درک شرایط موجود، ضمن دستور فوری به برقراری مجدد ارتباط، جلوی تکرار این موضوع را بگیرند.»

چند ساعت بعد ز این اختلال‌ها در شبکه وزارت بهداشت، شرکت مخابرات تهران در پیگیری زومیت اعلام کرد که این اختلال‌ها نیم ساعت بعد از رخ دادن، توسط تیم شرکت مخابرات رفع شده است. محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در مورد این قطعی به زومیت گفت:

به علت مشکلات نرم‌افزاری در یکی از مراکز مخابراتی از ساعت حدود ۱۱ شاهد اختلال‌های در شبکه وزارت بهداشت بودیم که در نهایت با تلاش همکاران ما در مخابرات این مشکلات حل و شبکه وزارت بهداشت به حالت اولیه خود بازگشت.

او اعلام کرد که به جز شبکه اینترنتی وزارت بهداشت، چندین خطوط دیگر این شرکت هم دچار اختلال شدن که حالا این مشکل در دسترسی به اینترنت کاملا حل شده است.

مرکز آمار و اطلاعات وزارت بهداشت در اطلاعیه خود تأکید کرد بود که یک لحظه قطع سامانه ثبت‌نام، برای صدها نفر ایجاد مشکل می‌کند. هفته گذشته بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت ایران از افزایش واردات واکسن و همچنین تأمین واکسن‌های داخلی خبر داده و گفته بود: «این هفته ایران رکورد تزریق واکسن کرونا را در جهان خواهد شکست.» او گفته بود با احتساب کودکان در ایران به ۱۴۰ میلیون دُز واکسن نیاز است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، ۲۷ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۸۳۵ نفر تا جمعه ۲۶ شهریورماه دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۱۳ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۶۲۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند. با این وضعیت مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور که بیشتر از ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد، به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۶۰ دُز رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات