همکاری اسنپ در تحقیق آکادمیک در زمینه تأثیر کرونا روی کودکان

سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
تیم استراتژی و تحقیقات بازار اسنپ در تحقیقی مشترک با همکاری مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اثر ویروس کرونا بر کودکان را بررسی کرد.
تبلیغات

از ابتدای همه‌گیری کرونا در جهان،‌ محققان زیادی برای درک صحیح اثر این بیماری و نحوه سرایت آن در کودکان، به تحقیق و پژوهش دست زده‌اند. مواردی ازجمله تنوع جمعیتی کودکان، افزایش آمار ابتلای آن‌ها، ناشناخته‌بودن تأثیر ویروس بر سلامت کودکان و نقش کودکان در انتقال کووید ۱۹ نیز به اهمیت این تحقیقات افزودند.

براین‌اساس، مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تصمیم گرفت تا همپای پژوهش‌های جهانی، مطالعه‌ای جامع روی کودکان یک تا چهارده سال شهر تهران انجام دهد. این تحقیق با عنوان «اولین مطالعه جامع سرواپیدمیولوژی و بررسی مولکولی SARS-CoV-2 در کودکان شهر تهران» و همکاری سازمان بهداشت جهانی و مؤسسه «روبرت کخ آلمان» در ایران انجام گرفت تا بتواند گامی روبه‌جلو در زمینه شناخت اثر ویروس کرونا بر کودکان و روش‌های انتقال آن فراهم کند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اسنپ، با توجه به پوشش جمعیتی اسنپ از مناطق مختلف شهری تهران و کارکرد آن در جابه‌جایی بین‌شهری مطابق استانداردهای بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این تیم نیز آمادگی خود برای مشارکت در تحقیق مذکور را اعلام کرد.

در این همکاری، تیم اسنپ با طراحی سامانه برخط برای خوشه‌بندی و اجرای فراخوان، رویکرد جدیدی در مطالعات سلامت‌محور ایجاد کرد تا این پژوهش به‌صورت چندمرکزی (Multi-Central) انجام شود. حسین رستمی، راهبر استراتژی و تحقیقات بازار اسنپ، دراین‌باره می‌گوید:

به‌واسطه سابقه درخشان همکاری ما با وزارت بهداشت در طرح پایش سلامت کاربران راننده اسنپ پس از شیوع کرونا، در پی تقاضای مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، استفاده از پتانسیل اسنپ برای دعوت از خانواده‌ها ارزیابی و با آن موافقت شد.به‌منظور اجرایی‌شدن این تحقیق سلامت‌محور، قبل از هر چیز از امنیت فرایند اطمینان حاصل کردیم و پس از برنامه‌ریزی‌های لازم در سه نوبت به حدود دومیلیون‌ نفر از کاربران عزیز اسنپ در تهران پیام دادیم و آن‌ها را دعوت به شرکت در این پژوهش کردیم،. داوطلبان پس از اعلام آمادگی به‌همراه کودک خود با سفر رایگان اسنپی و با حفظ تمامی پروتکل‌های بهداشتی به آزمایشگاه‌های تعیین‌شده مراجعه کردند. مجریان به‌منظور تشویق شرکت‌کنندگان، علاوه‌بر کودک برای والدینشان نیز امکان انجام تست کامل کرونا را فراهم کردند.اطمینان کاربران به مجموعه‌ اسنپ درکنار امنیت و سلامت در کل فرایند و اشتیاق افراد مشارکت‌کننده برای کمک به بررسی علمی کرونا و مشوق‌های تاثیرگذاری مانند رایگان‌بودن تست جامع کرونا (مولکولی و سرولوژی) برای والدین و کودکانشان باعث عملی‌شدن این پژوهش شد.

در‌حال‌حاضر، جزئیات این تحقیق همچنان به‌صورت محرمانه در‌اختیار وزارت بهداشت است؛ اما گزارش اولیه ایران برای سازمان بهداشت جهانی ارسال شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات