جشنواره‌ اسنپ برای اعطای کمک مالی به خبرنگاران حوزه‌ محیط زیست

شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اسنپ به‌ مناسبت روز خبرنگار و برای گرامی‌داشت دو خبرنگار جان‌باخته، جشنواره‌‌ای برای اعطای کمک مالی به خبرنگاران حوزه محیط‌زیست برگزار می‌کند.
تبلیغات

اسنپ به مناسبت روز خبرنگار، جشنواره‌‌ای برای اعطای کمک مالی به خبرنگاران حوزه محیط زیست برگزار می‌کند. به گزارش روابط عمومی اسنپ، این شرکت هم‌زمان با روز خبرنگار در نظر دارد به یاد ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی، دو خبرنگار جان‌باخته طی یک حادثه در جریان بازدید از احیای دریاچه‌ی ارومیه، جشنواره خبری «نویسبان» را برگزار کند.

هدف از این جشنواره، حمایت مالی ۲۰ میلیون تومانی از خبرنگاران، گزارشگران، عکاسان، برنامه‌سازان رادیویی و تلویزیونی و روزنامه‌نگارانی است که برای پیگیری سوژه‌های خبری و تحقیقی خود در حوزه‌ی محیط زیست به دنبال حامی مالی هستند. علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره، تا دوشنبه، یک شهریور ۱۴۰۰ فرصت دارند طرح‌ اولیه‌ی خود را به نشانی pr@snapp.cab ارسال کنند. به گفته‌ی روابط عمومی اسنپ:

هدف از برگزاری این جشنواره حمایت از روزنامه‌نگاری تحقیقی و تولید محتوای اثربخش برای حفظ محیط زیست است و به این ترتیب قصد داریم از تولید و انتشار گزارش‌های متنی، تصویری (عکس و ویدئو) و صوتی (پادکست) پیگیرانه درباره‌ی معضلات محیط زیستی که به‌طور مستقیم با معیشت مردم ارتباط دارند حمایت کنیم. بحران آب و مسائل مربوط به آسیب‌ها و تهدیدهای زیستگاه‌های طبیعی به‌عنوان موضوعات این جشنواره به شرح زیر انتخاب شده‌اند:مسائل مربوط به «آب و کمبود آب» مسائل مربوط به «تخریب عرصه‌های طبیعی» مسائل مربوط به «تعارض میان منافع جامعه‌ی محلی و عرصه‌های طبیعی»

طرح‌های شرکت‌کنندگان در جشنواره، توسط هیئت داوران، متشکل از حمیدرضا میرزاده (خبرنگار و کنشگر محیط زیست)، مهندس حمیدرضا خدابخشی (متخصص حوزه‌ی آب) و دکتر هادی کیادلیری (متخصص حوزه‌ی جنگل)، بررسی و سه طرح برتر به‌عنوان برندگان نهایی معرفی خواهند شد. طرح‌های پیشنهادی در تاریخ ۱۵ شهریور برای راهیابی به مرحله‌ی تهیه و تولید انتخاب خواهند شد و به هر یک از آن‌ها، مبلغ ۲۰ میلیون تومان کمک‌هزینه‌ی تولید تعلق خواهد گرفت. منتخبان تا نیمه‌ی آبان فرصت دارند طرح‌های پیشنهادی خود را در قالب‌های ذکرشده تولید کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات