اسنوا از سیستم‌عامل هوما در تلویزیون‌های هوشمندش استفاده می‌کند

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اسنوا اعلام کرده که از این پس تلویزیون‌های هوشمند خود را با بهره‌گیری از سیستم‌عامل مبتنی بر اندروید هوما راهی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

لوازم خانگی امروزه صرفا یک محصول نیست. بلکه بخشی از نگرش افراد به سبک زندگی شده است. تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز این موضوع را درک کرده‌اند. آن‌ها امروزه هوشمندتر، دقیق‌تر و با امکاناتی بسیار متفاوت‌تر شده‌اند. از جاروبرقی‌های رباتیک تا یخچال‌های تلویزیون‌دار، همگی نشان از آن دارد که کاربردهای اولیه دیگر لذت بخش نیستند. البته این را نیز می‌توان در نظر گرفت که زمان بسیار فشرده است و حجم فعالیت‌های مخاطبان نه‌تنها نمی‌تواند کم شود بلکه روندی افزایشی دارد.

در این میان، تجربه کاربری نقشی اساسی را بازی می‌کند. برای مثال می‌توان به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اشاره کرد. آن‌ها با سفارشی‌سازی پلفترم‌ها، نوع ادراک مخاطبان را در سطحی همراستا با هویت‌های برندشان، قرار می‌دهند. موضوعی که برندهای ایرانی کمتر به آن می‌پردازند.

یکی از موضوعاتی که کاربران به‌تازگی و شاید در ۲ سال گذشته به واسطه شیوع بیماری covid-19 با آن بیشتر درگیر شده‌اند، تلویزیون‌ها هستند. این دستگاه‌ها تمام قدرتشان را قبلا در نشان دادن کیفیت و وضوح و امروز در امکاناتی قرار داده‌اند که حول محور «هوشمندتر بودن» آن‌ها معنی می‌شوند.

سیستم‌عامل و رابط کاربری تلویزیون‌ها امروزه تبدیل به ویژگی مهمی شده است. اسنوا با درک این موضوع و همکاری با مجموعه‌ی دانش بنیان ایرانی، از سیستم‌عامل مبتنی بر اندروید هوما در تلویزیون‌های خود رونمایی کرده است. هوما اسمی کردی و به معنای مرغ سعادت است. این پلفترم که حاصل همکاری اسنوا با مجموعه‌ای دانش‌بنیان ایرانی است، قرار است محیطی متفاوت برای مشتریان این برند باشد. از گرافیکی با کیفیت بالاتر، پردازش گفتار برای جستجو به زبان فارسی با امکان تشخیص هویت دستور و اتصال به سرویس‌دهندگان ایرانی که تجربه جدیدی در این فضا خواهد بود.

در حال حاضر هوما قرار است روی تلویزیون‌های جدید این کمپانی نصب شود. اسنوا اعلام کرده که احتمالا در آینده نزدیک، دارندگان تلویزیون اسنوا قادر خواهند بود تا نرم‌افزار تلویزیون خود را به هوما ارتقا دهند، البته مدل‌هایی که احتمالا به این سیستم‌عامل ارتقا پیدا کنند، مشخص نیست و اسنوا اطلاعاتی در این رابطه ارائه نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات