مبین نت نخستین پروژه کشاورزی هوشمند ایران را راه‌اندازی می‌کند

دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
مبین‌نت در راستای انجام پروژه‌های هوشمندسازی در صنعت کشاورزی، تفاهم‌نامه نخستین پروژه کشاورزی هوشمند در کشور را امضا کرد.
تبلیغات

به گزارش روابط عمومی مبین‌نت، مبین‌نت به‌عنوان اولین اپراتور حوزه اینترنت اشیاء در بخش کشاورزی، تفاهم‌نامه نخستین پروژه کشاورزی هوشمند در کشور را با وزارت جهاد و کشاورزی امضا کرد.

در مراسم امضای تفاهم‌نامه نخستین پروژه کشاورزی هوشمند در ایران که روز شنبه (بیست و ششم تیرماه) برگزار شد، از سرویس هوشمند شرکت ارتباطات مبین‌نت با نام «مبیفارم» نیز رونمایی شد. در این مراسم، اولین فاز هوشمندسازی ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان البرز به‌صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به‌ گفته رئیس هیئت‌مدیره مبین‌نت، این اپراتور و همراه اول در این پروژه با یکدیگر همکاری می‌کنند؛ چرا که مجموعه «همراه اول کسب‌وکار» ظرفیت‌های مناسبی در این حوزه دارد. غیناقی افزود:

اپراتورهای ارتباطی قطعا باید در کنار بازیگران صنعت کشاورزی باشند تا با راه‌اندازی یک اکوسیستم و ایجاد پروژه‌ای مشترک، زمینه پیاده‌سازی هرچه موفق‌تر فراهم شود.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی نیز با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های هوشمندسازی مشابه در صنعت کشاورزی، بر انجام هوشمندسازی با توجه به وجود ۱۰۰ هزار هکتار زمین مناسب پروژه تأکید کرد.

در انتهای نشست، تفاهم‌نامه پروژه مبیفارم با حضور مدیرعامل مبین‌نت، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مبین‌نت، دبیرکل مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء و معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به امضا رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات