D1-lg

گزارش عملکرد شیوه‌های تبلیغات کافه بازار در سال ۱۳۹۹ منتشر شد

سه‌شنبه 22 تیر 1400 - 16:15
مطالعه 5 دقیقه
طبق گزارش کافه بازار، شیوه «تبلیغات در جستجو» این فروشگاه در سال ۱۳۹۹، به‌تنهایی بیش از ۲۳ میلیون نصب اپلیکیشن برای آگهی‌دهنده‌ها به‌دست آورد.
تبلیغات
D4-mcid4

کافه بازار، فروشگاه اپلیکیشن‌های اندروید، سه شیوه تبلیغات و بازاریابی را در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد: تبلیغات در جستجو و تبلیغات در گشت‌وگذار و تبلیغات در ویدئو. هرکدام از این روش‌ها با‌توجه‌به اهداف برندها، می‌توانند امکانات مدنظر را برای آنان فراهم کنند و حضور این شیوه‌ها درکنارهم راهکار مناسبی برای جذب کاربر و نصب محصول دراختیار مدیران دیجیتال مارکتینگ و مدیران بازاریابی کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین و صاحبان کسب‌وکارهای موبایلی قرار می‌دهد. علاوه‌بر‌این، ابزارهای تبلیغاتی کافه بازار امکان اطلاع از چگونگی جذب مخاطب و نصب برنامه‌ها را نیز دراختیار آگهی‌دهنده قرار می‌دهند.

کافه بازار در گزارش سال ۱۳۹۹ «تبلیغات در بازار»، داده‌ها و دستاوردهای هرکدام از روش‌های مذکور را بررسی کرده است. بر‌اساس این گزارش، جامعه کاربران کافه بازار رشد مناسبی در این سال تجربه کرده است؛ به‌طوری‌که تعداد نصب اپلیکیشن این فروشگاه در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۴۴ میلیون رسید و رشد ۱۰ درصدی را درمقایسه‌با سال ۱۳۹۸ تجربه کرد.

کپی لینک

تبلیغات در جستجو

روش جستجو را شاید بتوان اصلی‌ترین درگاه ورودی کاربران به صفحات برنامه‌ها و بازی‌های مدنظرشان به‌شمار آورد. در سال ۱۳۹۹، بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ هزار جستجو در کافه بازار انجام شد و نگاهی به میانگین جست‌وجوی روزانه در بازار دیدی کلی از علایق بازدیدکنندگان این فروشگاه به‌دست خواهد داد. در‌این‌بین، بیشترین تعداد جست‌وجو در برنامه‌ها به دسته ابزار متعلق بوده و در دسته بازی‌ها نیز، بازی‌های اکشن بیشترین تعداد جست‌وجو را ازآنِ خود کرده‌اند.

با این اوصاف، می‌توان انتظار داشت که در چنین جامعه آماری نسبتا بزرگی، روش تبلیغات در جستجو مؤثر واقع شود و بتواند بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کند.

طبق آمار ارائه‌شده در گزارش سال ۱۳۹۹ درباره عملکرد تبلیغات کافه بازار، تبلیغ در جستجو بیش از ۲۳ میلیون نصب برای ۱،۱۵۹ اپلیکیشن مختلف به‌دست آورد و رکورد تعداد کل نصب‌ها در یک روز به ۱۱۴ هزار و ۶۲۷ هزار نصب نیز رسید.

برای بررسی دقیق‌تر کارایی این روش، کافه بازار نرخ تبدیل (Conversion Rate) تبلیغات در جستجو را در گزارشش منتشر کرده است که نشان می‌دهد از هر هزار تبلیغ نمایش‌داده‌شده در بخش جست‌وجو، ۱۲٫۴ برنامه و بازی به مرحله نصب رسیده‌اند. در بخش تبلیغات در جستجوی کافه بازار، آگهی‌دهنده‌ها می‌توانند کلیدواژه‌های انتخابی‌شان برای هدایت کاربر به‌سمت اپلیکیشن‌ها را انتخاب کنند تا در صورت جست‌وجو‌شدن آن کلیدواژه‌ها، برنامه آن‌ها نمایش داده شود. علاوه‌بر‌این، سیستم نیز مجموعه‌ای از کلمات مشابه (Broad Match) را به برنامه پیشنهاد می‌دهد که بر‌اساس آمارها، دقت بیشتری از کلمات انتخابی آگهی‌دهنده‌ها دارد.

کپی لینک

تبلیغات در گشت‌و‌گذار

تبلیغات در گشت‌و‌گذار درواقع این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا اپ‌های خود را در بخش برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های مشابه تبلیغ کنند. این بخش که در صفحه جزئیات برنامه‌ها و بازی‌ها قرار می‌گیرد، آمار بازدید فراوانی در میان کاربران دارد؛ به‌طوری‌که در سال ۱۳۹۹، ۵۹ درصد از بازدیدکنندگان روزانه بازی‌ها از این صفحات دیدن کرده‌اند. همچنین، رکورد نمایش آگهی تبلیغات در گشت‌و‌گذار متعلق به یک بازی بوده که ۸ میلیون بار نمایش داده شده است.

کپی لینک

تبلیغات در ویدئو

کافه بازار با سرویس تبلیغات در ویدئو، آگهی‌های تبلیغاتی را در بخش ویدئو به کاربران نمایش می‌دهد. درواقع، پلتفرم ویدئویی کافه بازار در دسته AVOD‌ها قرار می‌گیرد که در آن کاربر می‌تواند به‌ازای تماشای تبلیغات، به تمام محتوای ویدئویی دسترسی داشته باشد.

تماشای ویدئو در سرویس ویدئو بازار در سال ۱۳۹۹ روند افزایشی را تجربه کرده و در اسفند ۱۳۹۹ به یک‌میلیارد دقیقه رسیده است. طبق همین آمار، سرویس تبلیغات در ویدئو می‌تواند برای کسب‌وکارهایی گزینه مناسبی باشد که هدف آگاهی از برند (Awareness Advertising) را دنبال می‌کنند.

بنابر گزارش تبلیغات کافه بازار، در سال ۱۳۹۹ روزانه بیش از پنج‌میلیون تبلیغ ویدئویی در بازار نمایش داده شد و استان‌های یزد و بوشهر و تهران به‌ترتیب بیشترین تعداد نمایش آگهی را نسبت به جمعیت استان داشته‌اند. رکورد مجموع نصب به‌دست‌آمده از تبلیغات ویدئویی در سال گذشته نیز به ۱۲ هزار نصب در یک روز رسید.

نسبت بازدید به تعداد جمیعت استان‌ها

برای اطلاع از جزئیات بیشتر گزارش سالانه تبلیغات بازار، می‌توانید نسخه کامل آن را از اینجا دانلود کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
D5-b3IranServer
داغ‌ترین مطالب روز
آیکو Z10 لایت در رنگ آبی
این موبایل با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون امکانات بسیار خوبی دارد

جدیدترین گوشی چینی‌ها با طراحی شیک و پردازنده‌ی اسنپدراگون عرضه می‌شود.

64
حدود 20 ساعت قبل
نمای جانبی خودرو FCB Tai 7 زیر پوشش در تیزر رسمی
شاسی‌بلند جدید BYD با طراحی خشن به قلمرو تانک ۳۰۰ هجوم می‌برد

شاسی‌بلند آفرودی جدید بی‌وای‌دی با طراحی خشن و ظاهری پرابهت به رقابت با تانک ۳۰۰ می‌رود.

15
1 روز قبل
نئوبانک
بهترین نئوبانک‌ های ایرانی؛ از بلوبانک تا فردابانک

این مطلب به شما توضیح می‌دهد که نئوبانک چیست و بهترین نئوبانک‌ های ایران کدام‌اند.

60
حدود 6 ساعت قبل
نمای سه‌چهارم جلو خودرو پژو ۲۰۷ ساخته‌شده با هوش مصنوعی
مدل جدید پژو ۲۰۷؛ خودرو محبوب ایرانی‌ها نونوار می‌شود

پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت پروژه‌ی جدید ایران‌خودرو است. هاچ‌بک قدیمی پژو در ایران چه تغییراتی خواهد داشت؟

63
2 روز قبل
کابین خودرو کیا تلوراید
از اعتماد تا پشیمانی؛ وقتی داشبورد خودرو شاسی‌بلند معروف شروع به دودکردن می‌کند

یکی از مالکان خودرو معروف کیا ویدیویی از داشبورد خودرو خود در حال دودکردن منتشر کرد که جنجال زیادی به پا کرده است.

105
1 روز قبل
پوست چرب
علت چرب شدن پوست صورت و روش‌های کنترل آن

چرب بودن پوست احتمال جوش و آکنه را افزایش می‌دهد. علت چرب شدن پوست چیست و چگونه می‌توانیم آن را کنترل کنیم؟

32
1 روز قبل
 دریافت کارت ملی هوشمند
راهنمای کامل دریافت کارت ملی هوشمند در سال ۱۴۰۴

کارت هوشمند ملی برای هر ایرانی مدرکی ضروری است. در این مطلب، مراحل ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را توضیح می‌دهیم.

63
1 روز قبل

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات