وزیر ارتباطات: اختلال روز گذشته شبکه تلفن همراه به‌دلیل برگزاری کنکور بود

شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
به‌گفته وزیر ارتباطات، اختلالات دو روز گذشته تلفن‌همراه به‌دنبال قطع‌کردن اینترنت 4G و 3G در محل برگزاری کنکور به‌دلیل جلوگیری از تقلب رخ داد.
تبلیغات

دو روز گذشته، برخی مناطق با مشکلات ارتباطی مواجه شدند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید این اختلال به‌دلیل برگزاری کنکور رخ داد. به‌گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی به اختلال در شبکه اپراتورها در دو ماه گذشته به‌دلیل قطعی برق نیز اشاره و اعلام کرد اختلال جدید به‌دنبال قطع‌کردن اینترنت 4G و 3G در محل برگزاری کنکور و جلوگیری از تقلب داوطلبان رخ داد.

آذری جهرمی تصریح کرد:

بسیاری از داوطلبان کنکور هر سال به‌دلیل افشای سؤالات امتحان و تقلب امنیت روانی نداشتند. سازمان سنجش و وزارت علوم نیز روی این مسئله حساس هستند و حساسیت بجایی دارند؛ به‌همین‌دلیل، درخواست شد اینترنت 4G و 3G در بخش‌هایی غیرفعال باشد که کنکور در آن برگزار می‌شود. غیرفعال‌کردن شبکه در آن بخش‌ها، روی مناطق همسایه نیز تأثیر گذاشت و شبکه را با مشکل مواجه کرد.

به‌گفته وزیر ارتباطات، به‌رغم تمهیدات اتخاذشده برای جلوگیری از اختلال در شبکه، متأسفانه مشکلاتی رخ داد. وی توضیح داد سال گذشته به وزارت علوم توصیه شد به‌جای قطع شبکه اپراتورها، از راه‌هایی همچون نصب دستگاه jammer (مسدودکننده امواج) استفاده کنند؛ اما ظاهرا این موضوع به‌دلیل تأمین‌نشدن منابع مالی خرید دستگاه رخ نداد. آذری جهرمی افزود:

باید بگویم زیانی که به‌واسطه این اختلال ایجاد می‌شود، از هزینه تهیه jammer بیشتر است. إن‌شاءالله برای سال آینده به این شکل نباشد و اختلال‌های مشاهده‌شده در دو روز گذشته به این دلیل است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات