جهرمی: ۹۷ درصد روستاهای استان فارس زیر پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند

دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با تلاش وزارت ارتباطات در چهار سال اخیر، تمام ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت استان فارس به اینترنت متصل شدند و پوشش روستایی این استان فارس هم به ۹۷ درصد رسید.
تبلیغات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز، ۷ تیر ۱۴۰۰، پروژه‌های ارتباطی استان فارس را افتتاح کرد. به‌گفته محمدجواد آذری جهرمی، با اقدامات انجام‌شده در چهار سال اخیر، استان فارس در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات از رتبه بیست‌و‌سوم به رتبه پنجم کشوری ارتقا پیدا کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سال ۱۳۹۶ پوشش اینترنت در استان فارس ۱۰ تا ۱۵ درصد بود و تنها ۱۱۰ هزار مشترک خانگی در انتظار دریافت تلفن ثابت بودند. این در حالی بود که فارس در همان زمان، قطب الکترونیک کشور به‌حساب می‌آمد و ۱۰ درصد درآمد حوزه ارتباطات از استان فارس حاصل می‌شد. بر همین اساس، توسعه ارتباطات در این استان از ابتدای سال ۱۳۹۷ با تخصیص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد. آذری جهرمی گفت:

سه فاز توسعه شبکه انتقال استان را مخابرات انجام داد. بیش از ۳۰۰ کیلومتر شبکه مسی در درون شهرها توسعه داده شد که امروز آن ۱۱۰ هزار نفر متقاضی تلفن ثابت به کمتر از ۴ هزار نفر رسیده است و تمامی شهرها و ۹۷ درصد روستاهای استان زیر پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.

به‌گفته وزیر ارتباطات، اکنون در کل استان فارس ۴۳ هزار نفر از جمعیت روستایی هنوز زیر پوشش ارتباطی قرار نگرفته‌اند و این تعداد شامل ۳ درصد مردم روستاهای استان می‌شود. آذری جهرمی افزود زیر پوشش قراردادن این بخش باقی‌مانده در استان فارس، نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است که البته این اعتبار تأمین شده‌؛ اما پروژه در دولت بعد تکمیل می‌شود.

وزیر ارتباطات از افتتاح 5G ایرانسل در حرم حضرت احمد‌بن‌موسی‌(ع) در شیراز در آینده نزدیک خبر داد. به‌گزارش روابط‌عمومی ایرانسل، آذری جهرمی در مراسم امروز سایت ارتباطی روستای «کره داشی» شهرستان فیروزآباد استان فارس را به‌نمایندگی از سایر سایت‌های ارتباطی روستایی ایرانسل در استان فارس به‌صورت آنلاین افتتاح کرد.

در‌مجموع، امروز ۱۸ سایت جدید روستایی ایرانسل افتتاح شدند که پوشش ارتباطی ۳۹ روستا را تأمین می‌کنند. از این میان، ۶ سایت از محل اعتبارات ایرانسل و ۱۲ سایت از محل سهم پروژه «خدمات عمومی اجباری» یا USO (Universal Services Obligation) از درآمد اپراتورها اجرا و بهره‌برداری شد. در این مراسم، ۴۴ سایت شهری و ۴۴ سایت جاده‌ای ایرانسل نیز افتتاح شدند.

ناگفته نماند وزیر ارتباطات از تلاش‌های همراه اول در راه‌اندازی و ارتقای ۲۲۸ سایت ارتباطی در ۳۶۶ روستای استان فارس در یک سال اخیر تشکر کرد. به‌گزارش اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آذری جهرمی گفت همراه اول با وجود تحریم‌ها که خرید تجهیزات را به بن‌بست رساند، توانست پهنای باند را گسترش و حدود ۱،۳۰۰ روستا را زیر پوشش اینترنت قرار دهد. درمجموع، همراه اول ۹۰ درصد روستاهای بیش از ۲۰ خانوار فارس را زیر پوشش اینترنت درآورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات