فعالان حوزه کسب و کار از تجربیات خود در پادکست کارکسب می‌گویند

فعالان حوزه کسب و کار از تجربیات خود در پادکست کارکسب می‌گویند

این روزها اخبار راه‌اندازی و موفقیت کسب‌وکارهای مختلف همه‌جا را پر کرده است؛ اما راه‌اندازی یا موفقیت کسب‌وکار به چه عواملی بستگی دارد؟ پادکست کارکسب یکی از منابعی است که به‌صورت موردی و البته عمیق ابعاد مختلف فعالیت‌های کسب‌وکار را بررسی می‌کند.

این روزها وجود پدیده‌ای به نام اینترنت باعث شده است روند اجرای بسیاری از کارها سریع‌تر از پیش انجام شود و حتی مفاهیم و ابزارهای جدید پا به عرصه بگذارند که البته به بهبود زندگی بشر منجر شود؛ اما بمباران اطلاعاتی ناشی از خلق بسیاری از منابع دانش نیز سبب شده است مشکلات متعدد برای جویندگان اطلاعات پیش آید. با اینکه ظهور موتورهای جست‌وجو باعث شده است این فرایند کمی ساختارمند شود؛ ولی باز‌هم رو‌به‌رو‌شدن با حجم چشمگیر اطلاعات اجتناب‌ناپذیر است؛ اطلاعاتی که در بسیاری از مواقع پاسخی دقیق به پرسش کاربران نیست.

این مشکل در برخی زمینه‌ها حادتر است و حجم اطلاعات غیرکاربردی بیشتر است. حوزه کسب‌وکار از‌جمله این حوزه‌ها است. هرچند در وب‌فارسی نیز می‌توان درباره کسب‌وکارها که مدیریت آن دانشی پویا است، اطلاعاتی ازقبیل روش‌های نوین مدیریتی، چگونگی حل مشکلات و موضوع‌های مشابه محتواهای بسیاری پیدا کرد، اغلب متونی ترجمه‌شده هستند که گرهی از مشکل کاربران ایرانی باز نمی‌کند که مشکلاتی متفاوت از سایر کارآفرینان و مدیران جای‌جای جهان دارند.

شاید این سؤال نیز برای شما مطرح شود که «چرا در حوزه‌ای نظیر کسب‌وکار محتوای متنی یا ویدئویی یا پادکست‌های اورجینال تولید‌شده در مهد رشد و بلوغ کسب‌وکارها آن‌طور که باید و شاید، به‌درد کاربران ایرانی نمی‌خورد؟» جواب این سؤال را باید در متغیرهایی خواند که در مسیر کارآفرین یا مدیر ایرانی وجود دارند و شرایط را بسیار متفاوت از زمین بازی مرسوم در کشور‌های دیگر می‌کند؛ ازاین‌رو، برای سؤالات مطرح‌شده چنین جویندگانی نیز باید محتوایی با استخوان‌بندی بومی تولید کرد که برگرفته از فرهنگ و تجربیات حاصل از فعالیت در چنین محیطی باشد. کارکسب پادکستی است که چنین محتوایی دراختیار مخاطبانش قرار می‌دهد.

تولیدکنندگان کارکسب در هر اپیزود به‌سراغ یکی از فعالان شناخته‌شده کسب‌وکار در حوزه‌های مختلف می‌روند و حقایق و اطلاعات موردنیاز در مسیر رشد را از زبان این افراد در قالب مصاحبه‌هایی با محوریت موضوعی مشخص روایت می‌کنند. نگاهی به فهرست میهمانان کارکسب خالی از لطف نیست و به نام‌هایی چون شاهین فاطمی، شاهین طبری، امیرحسین فرزانه و لنا وفایی باید اشاره کرد.

کارکسب

پادکست کارکسب با‌توجه‌به حوزه فعالیت میهمان هر اپیزود به موضوعی خاص می‌پردازد که ازجمله آن‌ها می‌توان به برندسازی، کارآفرینی، بازاریابی، فروش، تولید محتوا، استراتژی و منابع انسانی اشاره کرد. شاهین طبری، هم‌بنیان‌گذار و رئیس هئیت‌مدیره چارگون، در اپیزود چهارم پادکست درباره استراتژی ورود به بازار چنین می‌گوید:

اینکه چجوری و با چه استراژی وارد بازار بشین، به استعداد یا IQ عجیب‌وغریبی نیاز نداره؛ بلکه به این نیاز داره که شما عطشی داشته باشین که ساعت ۲ شب مستأصل از خواب بیدار بشین که چرا داره نمی‌فروشه؟ این عطش مثل آبیه که هرچقدر روی سنگ سفت باشه، بالاخره راه خودشو پیدا می‌کنه.

در اپیزود یازدهم کارکسب، ایرج طنابیان، مدیر گروه صنعتی بوتان، میهمان این پادکست است و علاوه‌بر ارائه اطلاعاتی درباره بوتان، تجربیات خود و گروه صنعتی بوتان را با محوریت مشکلات تولید بیان می‌کند. شاهین فاطمی، مدیرعامل و بنیان‌گذار گروه درسا و فرید فولادی، مدیرعامل همکاران سیستم، از‌جمله‌ میهمانان شاخص فضای کسب‌وکار فناوری کشور هستند که درباره مسائل این حوزه صحبت کردند. 

منبع زومیت

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید