ششمین دور رقابت‌های ICT Challenge 6 بیست‌وچهارم تیر به‌صورت مجازی برگزار می‌شود

یک‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ششمین دور رقابت ICT Challenge با همکاری گروه Sharif ICT و دانشگاه شریف روزهای ۲۴ و ۲۵ تیر ۱۴۰۰ مجازی برگزار می‌شود.
تبلیغات

ICT Challenge رقابتی است که با تمرکز بر زبان‌های برنامه نویسی Java ،.Net ،Python ،Node.js ،Go Lang ،PHP در ۲۴ و ۲۵ تیر ۱۴۰۰ با قوانین خاص برای حل چالش‌های موجود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات آنلاین برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان این مسابقات به‌منظور اشتغال به شرکت‌های فعال این حوزه معرفی خواهند شد.

ششمین دور رقابت ICT Challenge با تمرکز بر زبان‌های برنامه‌نویسی پر کاربرد و پرطرفدار طراحی شده و همه تیم‌ها و استارتاپ‌های فعال در این حوزه بدون هیچ محدودیتی می‌توانند شرکت کنند. این رقابت شامل دو مرحله است و ثبت‌نام آن در قالب تیم‌های دو تا چهار‌نفره رایگان انجام می‌شود. در مرحله اول، مهارت حل مسئله تیم ها سنجیده می‌شود. شرکت‌کنندگان در ابتدای مسابقه با ورود به پروفایل کاربری‌شان در سامانه مسابقات هشت تا دوازده سؤال دریافت می‌کنند. این سؤالات را کمیته ارتباط با صنعت رویداد طراحی کرده که از چالش‌های واقعی در حوزه برنامه‌نویسی است.

سپس شرکت‌کنندگان تا ساعت ۱۰ روز دوم مسابقات فرصت دارند چالش‌های مطرح‌شده را حل و پاسخ را در سامانه مسابقات بارگذاری کنند. با‌توجه‌به اینکه در این رقابت تیم‌ها می‌توانند از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی استفاده کنند، سؤالات طراحی‌شده برای هر زبان نیز متفاوت از زبان دیگر هستند. البته تیم‌ها می‌توانند با انتخاب چند زبان، سؤالات مربوط را حل و امتیازات بیشتری کسب کنند. درنهایت دَه تیمی که بیشترین امتیازات را کسب کرده باشند، به مرحله دوم رویداد راه پیدا می‌کنند.

در مرحله دوم خلاقیت و نوآوری و ایده‌پردازی تیم‌ها سنجیده خواهد شد. تیم‌های برتر راه‌یافته به دور دوم باید طبق برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده برای ارائه در جلسه پرسش‌و‌پاسخ آماده شوند. در این مرحله، ۱۵ دقیقه به هر تیم فرصت داده می‌شود تا با طراحان چالش‌ها به بحث و گفت‌وگو بنشینند. تیم داوری متشکل از استادان دانشگاه و افراد متخصص فنی شرکت‌های سرمایه‌گذار فعال در این حوزه هستند. با‌توجه‌به نمره فنی هر تیم در مرحله اول و نمره ارائه حضوری در مرحله دوم، تیم‌های برتر مشخص خواهند شد و جوایز نقدی خود را دریافت خواهند کرد.

علاقه‌مندان به حضور در مسابقات تا ۱۵ تیر ۱۴۰۰ مهلت دارند با مراجعه به وب‌سایت رسمی رویداد در این رقابت ثبت‌نام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات