ایرانسل خط تولید مودم بومی راه‌اندازی کرد

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایرانسل خط تولید مودم ثابت و همراه بومی شرکت «سامانه آزمای قائم» را با ظرفیت تولید ماهانه ۱۵ هزار دستگاه راه‌اندازی کرد.
تبلیغات

خط تولید مودم بومی TF-i60 S1 ساخت شرکت «سامانه آزمای قائم» با حمایت ایرانسل و سازمان اوقاف و امور خیریه راه‌اندازی شد. این مودم Dual قابلیت پشتیبانی از فناوری اینترنت همراه و ثابت دارد و نخستین مودم بومی دوگانه در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مراسم راه‌اندازی خط تولید این مودم روز سه‌شنبه (۱۸ خرداد ۱۴۰۰) در کرج برگزار شد. مدیرعامل ایرانسل در این مراسم ابراز امیدواری کرد که با توسعه حمایت از بومی‌سازی تجهیزات ارتباطی، وابستگی در واردات قطع و از خروج ارز از کشور جلوگیری شود. بیژن عباسی‌آرند در مورد نقش ایرانسل در عملی کردن این امر گفت:

ایرانسل توجه به بومی‌سازی و کمک به تولید داخلی تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطاتِ مورد نیاز اپراتور را از حدود دو سال پیش، با جدیت بیشتری پیگیری کرده و هم‌اکنون، بومی‌سازی بسیاری از انواع تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز، به نتیجه رسیده و امروز، تولید نخستین مودم بومی با قابلیت پشتیبانی از فناوری اینترنت پرسرعت ثابت و همراه، رسماً آغاز می‌شود.

مدیرعامل ایرانسل همچنین ابراز امیدواری کرد که با تداوم حمایت سازمان‌های مختلف در بومی‌سازی تجهیزات، نیاز بازار تأمین و قیمت‌ها اصلاح و تعدیل شود و پروژه‌هایی مانند تولید بومی گوشی و تبلت و تجهیزات اکتیو شبکه نیز به نتیجه برسد.

گفته می‌شود با راه‌اندازی این پروژه، ظرفیت برای تولید ماهانه بیش از ۱۵ هزار دستگاه مودم در کشور ایجاد شده است. ایرانسل پیش از این هم برای حمایت از بومی‌سازی تجهیزات فناوری اطلاعات با دو شرکت دیگر در زمینه تولید مودم بومی همکاری کرده بود.

خط تولید مودم بومی TF-i60 S1 ایرانسل

در این مراسم، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام آمادگی کرد تا ظرفیت‌های مختلف را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار بدهد. رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری که در مراسم حضور داشت، با تقدیر از اقدام ایرانسل در حمایت از بومی‌سازی تجهیزات ارتباطی، بخش الکترونیک را نیازمند توجه بیشتری دانست. علی آقامحمدی همچنین خواستار تشکیل جلساتی با حضور سازمان اوقاف و امور خیریه برای پیگیری توسعه کارخانه‌های نوآوری در کشور شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات