رگولاتوری: بیشترین شکایت کاربران اینترنت ثابت مربوط به کیفیت سرویس است

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق بررسی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پرتکرارترین شکایت کاربران اینترنت ثابت بابت نبود تضمین کیفیت سرویس‌ است.
تبلیغات

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بررسی شکایات کاربران اینترنت ثابت در سامانه ۱۹۵ اعلام کرد پرتکرارترین شکایات مربوط به نبود تضمین کیفیت سرویس ارائه‌شده، تأخیر در نصب و راه‌اندازی، جمع‌آوری‌نشدن سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت سال گذشته ۲۱۴ هزار و ۸۱۸ شکایت در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است. وی به تعداد مشترکان و میزان شکایات از شرکت‌های FCP اشاره کرد و گفت:

سهم شرکت پارسان لین ارتباطات (پارس آنلاین) با ۳۹۵ هزار و ۶۶۳ مشترک، ۱۲ هزار و ۹۶ شکایت، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با ۸۸۴ هزار و ۱۲۶ مشترک، ۸ هزار و ۸۴۴ شکایت و شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) با ۲۴۰ هزار و ۲۹ مشترک، ۶ هزار و ۳۷۷ شکایت، گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل با ۹۴۲ هزار و ۱۲۰ مشترک، ۶ هزار و ۲۸۷ شکایت، شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات با ۲۶۵ هزار و ۶۶۶ مشترک، ۲ هزار و ۹۹۸ شکایت، شرکت داده‌پردازی فن‌آوا با ۲۸۸ هزار و ۶۰۱ مشترک، هزار و ۴۲۴ شکایت و شرکت ارتباطات ثابت پارسیان با ۲۲ هزار و ۲۵ مشترک، ۴۰۵ شکایت بوده است.

پیمان قره‌داغی اضافه کرد:

بیشترین شکایات از شرکت شاتل در استان‌های تهران و خراسان‌رضوی و اصفهان، از شرکت پارس آنلاین در تهران و مازندران و خوزستان، از شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در تهران و خراسان‌رضوی و فارس، از شرکت‌ های‌وب در تهران و آذربایجان‌شرقی و اصفهان، از شرکت ارتباطات ثابت پارسیان در ایلام و تهران و خراسان‌رضوی، از شرکت آسیاتک در تهران و فارس و خراسان‌رضوی و از شرکت فن‌آوا در تهران و فارس و یزد در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است.

به‌گفته قره‌داغی، میانگین زمان پاسخ‌گویی به شکایات در شرکت پارس آنلاین از ۱۳ روز در سال ۱۳۹۸ به ۹ روز در سال ۱۳۹۹ و شرکت فن‌آوا در همین بازه زمانی از ۷ روز به ۶ روز رسید. همچنین، شرکت آسیاتک در سال ۱۳۹۹ به‌طور میانگین در ۳ روز به شکایات پاسخ داده و درمقابسه‌با سال ۱۳۹۸ تغییری نکرده است. این مدت زمان در شاتل درمقایسه‌با سال ۱۳۹۹ از ۲ به ۳ روز، در شرکت پیشگامان از ۶ به ۹ روز، در شرکت‌های وب از ۴ به ۵ روز و در شرکت ارتباطات ثابت پارسیان از ۴ به ۷ روز رسید.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری با ارائه این آمارها تصریح کرد که هفت شرکت بررسی‌شده برنامه مناسبی برای ارتقای خدمات، رفع شکایات با موضوعات پرتکرار و کاهش زمان پاسخ‌گویی به شکایات باید تدوین و اجرا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات