سامانه پست الکترونیک احراز هویت شده بومی راه‌اندازی شد

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سازمان فناوری اطلاعات ایران به‌ منظور ایجاد ارتباط امن میان شهروندان و دستگاه‌های اجرایی، سرویس ایمیل بومی را راه‌اندازی کرد.
تبلیغات

سازمان فناوری اطلاعات ایران ایمیل بومی راه‌اندازی کرد. دلیل راه‌اندازی این سرویس، استفاده از ابزاری امن و تأییدشده توسط شهروندان برای دریافت اطلاعات و برقراری ارتباط با دولت عنوان شد. پیش از این، ایمیل «ایران» به‌عنوان کانال ارتباطی مردم با دولت در نظر گرفته شده بود.

به گزارش زومیت، رئیس سازمان فناوری در مراسم رونمایی از سامانه پست الکترونیک احراز هویت شده بومی گفت:

وظیفه سازمان فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت ارائه خدمات به دستگاه‌ها است. این سازمان ارائه‌دهنده خدمت مستقیم به مردم نیست، بلکه جعبه ابزار را برای دستگاه‌های دولتی ساخته؛ اگر دستگاه‌ها تمایلی برای استفاده از این جعبه نداشته باشند، دیگر نباید بهانه‌ای بابت عدم آمادگی زیرساخت بیاورند.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری گفت تمام اشخاص می‌توانند در این سامانه به‌صورت رایگان ایمیل بسازند و از طریق سامانه‌های ثبت اسناد و کد ملی احراز هویت شوند. بهنام ولی‌زاده افزود:

احراز هویت برای کاربران قدیمی ایمیل «ایران» ظرف یک ماه انجام می‌شود و درصورتی‌که کاربر جدیدی در این بستر ثبت‌ نام کند، اطلاعات موبایل و ثبت احوال فرد به‌صورت آنلاین احراز می‌شود؛ در نتیجه زمانی‌که فردی این ایمیل را به دستگاه دولتی ارائه کند، ایمیل به‌عنوان احرازشده تلقی خواهد شد.

به‌ گفته معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری، دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات دولت الکترونیک می‌توانند تنها با وارد کردن کد ملی افراد و بدون نیاز به نام کاربری، موضوعات مورد نظر خود را به کارتابل کاربر ایمیل می‌کنند. یک ایمیل دستگاهی نیز برای ۸۱ سازمان اجرایی ایجاد شده است تا مردم از داخل پست الکترونیکی بومی خود بتوانند برای دستگاه‌ مورد نظرشان ایمیل ارسال کنند.

در این مراسم، از بازارچه API سروا نیز رونمایی شد. این سامانه خدمات الکترونیکی دولت را به کسب‌وکارها را ارائه می‌دهد. سروا یا گذرگاه عمومی خدمات دولت دو سال پیش رونمایی شد و راهکاری برای یکپارچه‌سازی، تجمیع و عرضه متمرکز وب‌‌سرویس‌های دولت به مردم و کسب‌وکارها محسوب می‌شود؛ حال بازارچه API خدمات الکترونیکی دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و همچنین شرکت‌های خصوصی معتبر را تجمیع و عرضه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات