سپیدار سیستم با رشد ۲۲ درصدی مشتریان در سال ۱۳۹۹، ۶۵ میلیارد تومان سود کرد

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سپیدار سیستم، ارائه‌دهنده راهکار نرم‌افزاری همکاران سیستم، در اولین مجمع عمومی خود از رشد سود و درآمد شرکت طی سال ۱۳۹۹ خبر داد.
تبلیغات

اولین مجمع عمومی سپیدار سیستم آسیا، ارائه‌دهنده راهکار نرم‌افزاری همکاران سیستم برای کسب‌وکارهای کوچک، سه‌شنبه ۴ خرداد برگزار شد. به‌گزارش زومیت، سپیدار در اولین سال ورود به فرابورس به سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی رسیده است.

به‌گفته مدیرعامل سپیدار سیستم، این شرکت سال ۱۳۸۷ تأسیس و نماد آن از ۱۷ دی سال گذشته روی تابلوی بورس قرار گرفت. در این جلسه، گفته شد که هر سهم سپیدار سود ۴،۵۷۳ ریالی داشته و هیئت‌مدیره پیشنهاد مبنی‌بر توزیع ۲۰۰ ریال سود نقدی به‌ازای هر سهم را ارائه داد که تصویب شد. سود نقدی از ۲۶ خرداد ازطریق سامانه سجام پرداخت می‌شود.

حمیدرضا رنجبری به رشد ۱۰۶ درصدی درآمد و رشد ۱۴۹ درصدی سود عملیاتی شرکت اصلی در سال گذشته معادل ۶۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت تعداد مشتریان نیز با رشد ۲۲ درصدی به بیش از ۶۳،۰۰۰ نفر رسید.

نمودار رشد درآمد و هزینه سپیدار سیستم

به‌گفته رنجبری، تمرکز همکاران سیستم بر بازار بزرگ، اما تمرکز سپیدار روی بازارهای کوچک و اصناف است؛ درنتیجه بسته‌های محصولی متنوعی در حوزه‌های بازرگانی، تولیدی، خدماتی و… به اصناف عرضه می‌شود تا بتوانند خدمات مناسبی دریافت کنند.

باتوجه‌به فعالیت ۳،۰۰۰ صنف در کشور، رنجبری می‌گوید بازار مطلوبی برای توسعه محصولات این حوزه وجود دارد. به‌علاوه باتوجه‌به بهبود وضعیت ناشی از کرونا، انتظار می‌رود اصناف امسال بیشتر به خرید محصولات سازمانی روی بیاورند. رنجبری به دلینو، سامانه سفارش آنلاین غذا و یکی از زیرمجموعه‌های سپیدار، اشاره می‌کند که در سال گذشته، درآمد ۹۲ میلیارد ریالی به‌دست آورده است. همچنین، حاشیه سود عملیاتی دلینو ۲۵ درصد بوده که البته سودده محسوب نمی‌شود.

نمودار سپیدار سیستم از رشد درآمد بخش‌ها

اهداف سپیدار در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل سپیدار یکی از برنامه‌های استراتژیک شرکت در سال جاری را ارائه محصول بر بستر ابری عنوان می‌کند. رنجبری می‌گوید سیستم‌های ابری درمقایسه‌با سیستم‌های غیرابری، هزینه‌ها را تا ۷۷ درصد کمتر می‌کنند.

سپیدار تمرکز ویژه‌ای نیز معطوف توسعه محصولات سپیدار و دشت کرده تا پرقدرت‌تر از گذشته به حیاتش ادامه دهد. توسعه شبکه نمایندگی و توسعه آموزش و گسترش نمایندگی‌ها در سراسر کشور از دیگر اهداف این شرکت است. به‌گفته مدیرعامل سپیدار، هدف‌گذاری برای جذب بیش از ۷۶،۰۰۰ مشتری سپیدار سیستم و ۳۹۰ نمایندگی انجام شده است. سپیدار سیستم با ۱۵۰ آموزشگاه، همکاری می‌کند که ۵۰ اموزشگاه در تهران هستند. همچنین، این مجموعه نسخه‌های آموزشی هم تهیه می‌کند و تاکنون بیش از ۴۶،۸۰۰ نسخه به کاربران ارائه شده است. سپیدار بیش از ۲۹۰ شبکه نمایندگی در سراسر کشور دارد که ۶۰ درصد آن‌ها در تهران و البرز هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات