ایرانسل حامی نخبگان دانشگاهی برای پیشرفت صنعت ارتباطات کشور

شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
معاون منابع انسانی ایرانسل از حمایت ایرانسل برای تسهیل ورود نخبگان دانشگاهی به بازار کار صنعت برق و ارتباطات خبر داد.
تبلیغات

معاون منابع انسانی ایرانسل با حضور در میزگرد کنفرانس مهندسی برق ایران با موضوع «فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و اشتغال در صنعت برق و مخابرات»، از حمایت ایرانسل برای تسهیل ورود نخبگان دانشگاهی به بازار کار صنعت برق و ارتباطات خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی ایرانسل، سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ و در اولین روز از کنفرانس مهندسی برق ایران، میزگرد «فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و اشتغال در صنعت برق و مخابرات» به‌میزبانی دانشگاه امیرکبیر تهران و با حضور دکتر سیداحمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر، دکتر مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات، محمدمهدی مجتهدی، معاون منابع انسانی ایرانسل، محمودرضا حقی‌فام، معاون پژوهش و فناوری گروه مپنا و جمعی از استادان و دانشجویان کشور آنلاین و نیمه‌حضوری برگزار شد.

در این میزگرد که با هدف بررسی مشکلات ورود فارغ‌التحصیلان مهندسی برق و مخابرات به بازار کار و کم گ‌کردن فاصله صنعت و دانشگاه برگزار شده بود، محمدمهدی مجتهدی، معاون منابع انسانی ایرانسل، اقدام‌های توسعه‌ای اولین و بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال ایران برای کارمندانش و اقدام‌های مسؤولیت اجتماعی به‌منظور جذب نخبگان دانشگاهی به محیط پروژه‌های واقعی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را توضیح داد و گفت:

هم‌سو با مسئولیت اجتماعی چند موضوع را پیگیری کردیم که بتوانیم از دانشجویان برتر دانشگاه‌ها و استعدادهای حوزه‌های مختلف ازجمله کامپیوتر، مخابرات، برق و قدرت، دانش مالی، بازاریابی و حتی فروش در ایرانسل نیرو جذب کنم.

وی درادامه به برگزاری دوره‌های ICDC اشاره کرد و گفت:

مرکز توسعه کارراهه شغلی ایرانسل با شعار «گام اول را حرفه‌ای بردار»، هر سال دوره‌هایی را با کمک شرکت‌های استعدادیابی برگزار می‌کند تا زمینه جذب نیروهای برتر را فراهم آورد. در این دوره‌ها هر سال با جمع‎‌آوری رزومه‌ها از دانشگاه‌های سراسر کشور، مراحل ارزیابی و برگزاری آزمون زبان انگلیسی را پشت‌سر می‌گذاریم و از چهار برابر افراد مجاز برای ورود به دوره‌های کارآموزی دعوت می‌کنیم.

مجتهدی درادامه افزود:

برای مثال، در دوره اول برگزاری این رویداد، بیش از شش‌هفت‌هزار رزومه دریافتی را بررسی کردیم و از بین آن‌ها ششصد رزومه را به آزمون زبان انگلیسی دعوت کردیم. پس‌ازآن، دوره‌های کارآموزی سه‌ماهه را برای افراد مجاز برگزار و نفرات برتر را به‌مدت یک سال وارد شرکت ایرانسل کردیم تا با راهبری مدیران، تجربه کار در پروژه‌های واقعی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را کسب کنند. درنهایت نیز پس از یک سال کارآموزی با شصت نفر از افراد برتر، سی نفر از این عزیزان به استخدام ایرانسل درآمدند و در جمع همکاران ما قرار گرفتند.

معاون منابع انسانی ایرانسل با این موضوع اشاره کرد که هم‌اکنون در دوره دوم برگزاری رویداد مرکز توسعه کارراهه شغلی ایرانسل هستیم. وی دراین‌باره گفت:

در این دوره که از مهر ۱۳۹۹ آغاز شد، از حدود چهارهزار رزومه دریافتی، هزار نفر را به آزمون زبان انگلیسی دعوت کردیم و بعد از برگزاری آزمون، ۳۵۰ نفر به دوره آموزشی راه پیدا کردند. از میان آن‌ها نیز، هم‌اکنون پنجاه نفر درکنار همکاران ایرانسل هستند و در حال تجربه پروژه‌های واقعی و یادگیری فرایندهای داخلی ایرانسل‌اند. درنهایت و با اتمام این دوره نیز، بیست نفر از افراد به استخدام ایرانسل درخواهند آمد.

محمدمهدی مجتهدی درادامه با توضیح روند مدیریت کارراهه و توسعه شغلی برای کارمندان گفت:

باتوجه‌به اینکه دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل، از جامعه دانشگاهی و استادان دانشگاه تربیت مدرس‌اند، ضرورت توسعه شغلی کارمندان مطابق با استانداردهای بین‌المللی، بیش‌ازپیش در دستورکار واحد منابع انسانی قرار دارد. با کمک مراکز دانشگاهی و آموزشی بیش از ۲۵۰۰ برنامه توسعه فردی در حوزه‌های حرفه‌ای و مدیریتی برای افراد سازمان خود در سال گذشته برگزار کردیم و این روند برای افراد جدیدی که استخدام می‌شوند، همواره ادامه خواهد داشت.

درپایان مجتهدی با دعوت از دانشجویان دانشگاه‌های ایران، از آن‌ها خواست تا با ارسال رزومه به ایرانسل ازطریق وب‌سایت SAY.IR، برای موقعیت‌های شغلی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز حضور در دوره‌های کارراهه شغلی ایرانسل اعلام آمادگی کنند.

از ۲۸ تا ۳۰ اردبیهشت ۱۴۰۰، انجمن علوم مهندسی برق ایران و دبیرخانه دائمی کنفرانس کنفرانس مهندسی برق ایران در محورهای الکترونیک، قدرت، کنترل، مخابرات، کامپیوتر و مهندسی پزشکی را در دانشگاه امیرکبیر آنلاین و نیمه‌حضوری برگزار می‌کنند. ناگفته نماند این کنفرانس با سخنرانی دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل، خاتمه می‌یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات