همکاری دیجی پی و پست بانک برای اعطای دو هزار میلیارد تومان تسهیلات در مناطق محروم

شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
آیین امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه دیجی‌پی، دیجی‌کالا و پست‌بانک برای تأمین اعتبار برای کاربران هر سه مجموعه، روز پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس واقع در پارک فناوری پردیس برگزار شد.
تبلیغات

دیجی‌پی از امضای تفاهم‌نامه‌ای در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس خبر داد. تأمین و اختصاص اعتبار به کاربران متقاضی وام‌های خرد، امکان خرید اقساطی کاربران از دیجی‌کالا و تمرکز بر اعتباردهی به کاربران مناطق روستایی، شهرهای کوچک و مناطق کم‌برخوردار از جمله اهداف این همکاری عنوان شده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، اعتباری معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تأمین شرایط خرید اقساطی و اعتبارات خرد برای  کاربران پست‌بانک، دیجی‌پی و دیجی‌کالا  فراهم خواهد شد. در این همکاری، پست‌بانک تأمین‌کننده‌ی مالیِ اعتبار، دیجی‌پی تسهیل‌کننده و ارائه‌دهنده‌ی فرایند تخصیص اعتبار و دیجی‌کالا فراهم‌کننده‌ی بستر خرید آنلاین برای کاربران خواهد بود.

این مراسم با حضور هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی، حمید محمدی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا، دکتر بهزاد شیری، مدیرعامل پست بانک، علیرضا سفیدپور، مدیرکل توسعه کسب‌وکار خدمات اعتباری دیجی‌پی، دکتر غیابی، مشاور حوزه ریاست پست‌بانک و دکتر عباسی، دبیر اجرایی همایش اینوتکس برگزار شد.

 بهزاد شیری، مدیرعامل پست‌بانک، در این مراسم با اشاره به تحولات دیجیتال دنیای امروز در بستر الکترونیک، گفت: 

کشور ما به‌سرعت به‌ دنبال توسعه این خدمات است و یکی از فراهم‌کنندگان این بستر دیجی‌کالا است که با امضا این تفاهم‌نامه فرصت توسعه‌ی خرید و فروش الکترونیکی کالا را در شهرها و به تناسب آن در روستاها توسعه بدهیم.

مدیرعامل پست بانک ایران با تأکید بر ظرفیت پست بانک برای ارائه خدمات الکترونیک اظهار کرد:

با این همکاری مشترک می‌توانیم خدمات ارزنده‌ای به مردم کشور در شهرها و روستاها ارائه کنیم.
اینوتکس

در ادامه این مراسم حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا، با بیان اینکه یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها ضریب نفوذ تجارت الکترونیک است، گفت:

با اینکه در دو سال گذشته این صنعت با سرعت بالایی در کشور رشد داشته است، همچنان از سطح مطلوب تجارت الکترونیک در کشور عقب‌تر هستیم و باید قدم‌های بزرگ‌تری برای توسعه تجارت الکترونیک برداریم.

محمدی افزود: «بخش بزرگی از جمعیت کشور در شهرهای کوچک و روستاها ساکن‌اند و در این مناطق پتانسیل جذب ظرفیت تجارت الکترونیک بیشتر است. ما در این همکاری کوشیده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های پست بانک ایران با حضور فیزیکی در مناطق کم‌برخوردار و محروم، قدم‌های بزرگ‌تری در توسعه تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال برداریم.»

مدیرعامل دیجی‌کالا با تأکید بر کمک‌های مالی و بانکی پست بانک برای ارائه خدمات اعتباری به مشتریان، تأمین‌کنندگان و فروشندگان روی پلتفرم مارکت پلیسی دیجیتال کالا، گفت:

با این خدمات می‌توان مشتریان شهرهای کوچک و مناطق روستایی را برای استفاده از ظرفیت‌های تجارت الکترونیک توانمندتر کرد و فرصت‌های بیشتری در اختیار عرضه‌کنندگان و فروشندگان این مناطق قرار داد تا از ظرفیت مارکت‌پلیس دیجی‌کالا برای معرفی محصول خود به میلیون‌ها کاربر بهره‌مند شوند.
اینوتکس

هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی نیز با اشاره به اینکه فین‌تک در چند سال گذشته به‌دنبال کمک به فراگیری مالی در کنار صنعت تجارت الکترونیک بوده است، گفت: «تلاش ما در دیجی‌پی این است که ابزارها و خدماتی را در حوزه اقتصاد دیجیتال بالاخص تجارت الکترونیک معرفی کنیم تا افرادی که پیش از این، امکان استفاده از سرویس‌های مالی را در زندگی روزمره خود نداشته‌اند، به سهولت به این خدمات دسترسی پیدا کنند.»

امینی حضور در کنار پست بانک را فرصتی برای گسترش این خدمات اعلام کرد و ادامه داد: «این قرارداد فرصت و ابزاری برای دستیابی به رسالت ما در تحقق  فراگیری مالی فراهم می‌کند.»

بر اساس این گزارش، پست بانک ایران مطابق این تفاهم‌نامه به مشتریان خود و کاربران معرفی‌شده از سوی دیجی‌پی، اعتباری حداقل به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تأمین اعتبارات خرد، تخصیص خواهد داد. این اعتبار در قالب تسهیلات با نرخ سود مصوب بانک مرکزی به مشتریان اعطا می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات