سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیاردی فناپ روی پلتفرم لجستیک پادرو

سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
پادرو، پلتفرم هوشمند در حوزه لجستیک، ۳۰۰ میلیارد تومان از فناپ جذب سرمایه کرد.
تبلیغات

پلتفرم پادرو در حوزه لجستیک فعالیت می‌کند و با جذب سرمایه چشمگیری از هلدینگ فناپ، قصد دارد سال ۱۴۰۰ را متفاوت آغاز کند. نشست خبری جذب سرمایه پلتفرم پادرو عصر امروز، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، آنلاین برگزار شد.

به‌گزارش زومیت، شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات فناپ معتقد است روی پادرو یکی از سرمایه‌گذاری‌های بزرگش را انجام داده و در همین زمینه، ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است. این سرمایه‌گذاری که قرار است صرف توسعه ابزارها و زیرساخت‌های نرم‌افزاری در پادرو شود، ارزش این پلتفرم را به ۴۸۰ میلیارد تومان می‌رسان و درمقابل، سهم ۶۲/۵ درصدی از مالکیت پادرو به فناپ واگذار می‌شود.

معاون توسعه راهبردی و امور شرکت‌های هلدینگ فناپ درباره دلیل انتخاب پادرو برای سرمایه‌گذاری می‌گوید:

تجارت الکترونیک و خرید در شبکه‌های اجتماعی بخشی از پازل بانکداری دیجیتال و نئوبانکینگ محسوب می‌شود و تاکنون کمتر کسی به‌سراغ آن رفته است.

همچنین، فناپ قصد دارد در سه سال آینده، ۶،۵۰۰ میلیارد تومان در مجموعه‌های مختلف، به‌خصوص استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کند.

پادرو از ابتدای تأسیس قصد داشته است به کسب‌وکارها کمک‌ کند و تاکنون به بحث لجستیک وارد شده است. در همین زمینه، این پلتفرم اولین بازار خدمات پستی را در کشور راه‌اندازی کرد. پادرو امروز از اضافه‌کردن سرویس‌های پرداخت برای ایجاد محیطی امن نیز خبر داد. درواقع، این شرکت قصد دارد در ارسال خریدهای کاربران در شبکه‌های اجتماعی به‌کمک کسب‌وکارهای خُرد بیاید. پشوتن پورپزشک، بنیان‌گذار پادرو می‌گوید:

نیازهای کسب‌وکارهای فعال در شبکه‌های مجازی بسیار زیاد است و قصد داشتیم تکنولوژی را به ساده‌ترین وجه خودش به آن‌ها در قالب خدمات ارائه کنیم. درواقع، زیرساخت نرم‌افزاری فراهم می‌کنیم که در عملیات دخالتی ندارد. این سکوی نرم‌افزاری شامل کسب‌وکارهایی می‌شود که به سرویس ارسال نیاز دارند و در سوی دیگر نیز کسانی قرار دارند که می‌خواهند سرویس ارائه دهند.

پادرو قصد دارد سرمایه جدید را در برندینگ و تبلیغات و CRM نیز به‌کار بگیرد. پورپزشک به زومیت می‌گوید پادرو خود را دارای رقیب در حوزه مشابه نمی‌داند؛ اما درباره شباهت سرویس جدیدش به الوپیک می‌گوید:

شکل‌گیری رقابت ماهیتا موضوع خوبی است. این را هم در نظر بگیرید که درباره شکل‌گیری ۷۰۰هزار تراکنش روزانه در کشور ناشی از خرید از شبکه‌های اجتماعی و فعالیت بیش از ۲۰۰ هزار بنگاه کسب‌و‌کار متوسط در اینستاگرام و دیگر شبکه‌ها صحبت می‌کنیم. این یعنی شاهد بازاری بالغ بر بیش از ۴۰ میلیارد تومان در سال هستیم. با همین تناسب، اگر بخواهیم بازار را با کسب‌وکارهای دیگری هم تقسیم کنیم، همچنان فضا برای واردشدن مجموعه‌های بیشتر وجود دارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات