فلایتیو ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه جذب کرد

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هلدینگ ارنیکا با هدف کاهش خدمات حضوری و افزایش کیفیت خدمات به مسافرین در صنعت گردشگری، ۲۰۰۰ میلیارد ریال در سامانه خرید آنلاین بلیت فلایتیو سرمایه‌گذاری کرد.
تبلیغات

هلدینگ ارنیکا ۲۰۰ میلیارد تومان در فلایتیو، سامانه خرید اینترنتی بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس و رزرو هتل، سرمایه‌گذاری کرد. براساس این قرارداد، رقم سرمایه‌گذاری تا ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش‌یافتنی است و درمقابل، ۷۰ درصد سهام فلایتیو به هلدینگ ارنیکا واگذار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی ارنیکا، نشست خبری سرمایه‌گذاری مشترک کسب‌و‌کار فلایتیو و هومسا، زیرمجموعه هلدینگ ارنیکا، شب گذشته، ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در کلاب هاوس برگزار شد. به‌گفته مدیرعامل فلایتیو در این مراسم، فلایتیو با این جذب سرمایه به سرمایه‌گذاری جدیدی نیاز نخواهد داشت و اکنون درصدد سهم بیشتری از بازار گردشگری ایران است. ساسان نایب تصریح کرد:

بخش بزرگی از صنعت گردشگری در کشور به‌خصوص در بخش پروازهای خارجی آفلاین است و هنوز آنلاین نشده. یکی از اهداف فلایتیو از جذب سرمایه، توسعه فعالیت خود به‌دلیل نیاز بازار در این بخش است.

هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد بازاریابی فلایتیو اعلام کرد فلایتیو و هومسا ادغام نشده‌اند و این دو شرکت با استراتژی کلان سابق خود به فعالیت ادامه خواهند داد. البته ادغام این دو شرکت به‌طورکلی از روی میز حذف نشده است. هم‌بنیان‌گذار فلایتیو افزود: «با برنامه‌ریزی صحیح و منطقی و درنظرگرفتن سرمایه‌ی جذب‌شده، رهبری بخش آنلاین بازار در آینده‌ای نزدیک برای ما دور از دسترس نیست.» فلایتیو به گام‌برداشتن برای کنارزدن رقبای بزرگش همچون علی‌بابا و اسنپ نیز اشاره کرد.

احسان داوودی افزود فلایتیو در حال کار روی خدمات مبتنی‌بر هوش مصنوعی (AI) برای حوزه‌ی گردشگری است. مدیر ارشد بازاریابی فلایتیو اضافه کرد حلقه مفقوده در اکوسیستم استارتاپی سرمایه خطرپذیر است و هر استارتاپی در صنعت گردشگری بتواند جذب سرمایه کند، فعالیت در این حوزه برای دیگران سخت‌تر خواهد شد؛ بااین‌حال، فلایتیو به‌منظور حمایت استارتاپ‌های کوچک صنعت، ادغام‌شدن با دیگر استارتاپ‌­های فعال را در دستورکار دارد تا بازی بردبرد را شاهد باشیم. داووی گفت:

سهم بازار فلایتیو در سال ۱۳۹۹ با رشد چندبرابری درمقایسه‌با سال ۱۳۹۸ مواجه شد و ۳۰ درصد از سهم پروازهای خارجی و ۲۰ درصد از سهم بازار پروازهای داخلی را ازآنِ خود کرد. امیدواریم با همکاری مشترک با هلیدنگ ارنیکا و شرکت هومسا، سهم بازار بیشتری را از کل صنعت گردشگری به‌دست بیاوریم و بتوانیم با هم‌افزایی خدمات باکیفیت‌تر و متنوع‌تری به مشتریان ارائه دهیم.

هلدینگ ارنیکا از سال ۱۳۹۰ در حوزه انرژی و نیروگاه فعالیت کرده و بعد از چند سال، وارد حوزه تجارت الکترونیک شده است. حاصل فعالیت ارنیکا در حوزه استارتاپی، ظهور کسب‌وکارهای موفقی مانند اکسکوینو در حوزه ارز دیجیتال، هومسا در حوزه گردشگری و کاوان تک در حوزه اینترنت اشیاء و کانتکتا در حوزه رابط فریلنسر و کارفرما است. مدیر اجرایی هلدینگ ارنیکا درباره دلیل انتخاب استارتاپ فلایتیو برای سرمایه‌گذاری گفت:

به این موضوع واقف هستیم که اپیدمی کرونا صنعت گردشگری و فلایتیو را تحت‌تأثیر قرار داده است؛ اما می‌دانیم این تأثیرات پایدار نیست و به‌زودی خاتمه خواهد یافت. با گتوجه‌به تجربه ما در حوزه گردشگری، به‌خصوص در بحران کرونا، معتقدیم همکاری این دو کسب‌و‌کار موجب توسعه صنعت گردشگری در کشور خواهد شد و افق‌های جدیدی پیش روی کشور قرار خواهد داد.

مدیرعامل ارنیکا تأکید کرد به‌تبع سرمایه‌گذاری این شرکت روی فلایتیو، میزان سهام شرکت صباایده کاهش یافته و از ۲۰ درصد به ۶ درصد رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات