اولین دوره پیش‌ شتاب‌دهی ایرانسل به پایان رسید

شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین دوره‌ پیش شتاب‌دهی تیم‌های استارتاپی در شتاب‌دهنده ایرانسل که با حضور هشت تیم برگزار شده بود، به پایان رسید.
تبلیغات

اولین دوره‌ پیش شتاب‌دهی شتاب‌دهنده کهکشان ایرانسل با حضور هشت تیم استارتاپی برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی ایرانسل، این دوره در مرکز نوآوری ایرانسل و پس از برگزاری دو دوره نوآوردگاه (استارتاپ ویکند) در مرکز نوآوری ایرانسل و انتخاب تیم‌های برتر، با تمرکز بر «آموزش‌های کاربردی»، «ارزش‌آفرینی» و «رویکرد لین استارتاپ» در طول سه ماه برگزار شد.

ایرانسل می‌گوید تیم‌ها در ماه اول دوره پیش شتاب‌دهی، با کلیات مفاهیم نوآوری و نوپای ناب، شناخت پرسونا و تعریف مسئله از دیدگاه تفکر طراحی آشنا شدند. از دستاوردهای ماه اول دوره پیش شتاب‌دهی تمرین‌های ذهنی تعریف شده، شرکت در جلسه‌ها و کارگاه‌ها، ارائه گزارش و در نهایت ارائه بوم ارزش پیشنهادی بود. در ماه دوم، تیم‌ها با حضور در کارگاه‌های بوم مدل کسب‌وکار، موفق شدند تا همگام با پیاده‌سازی ایده در بوم، فعالیت خود را در آموزش‌ها و کارگاه‌های منسجم ادامه دهند. در ماه سوم نیز کلیاتی در موضوع تفکر مالی و مسائل حقوقی استارت‌آپی برای کامل‌تر شدن نگرش تیم‌ها از تمام ابعاد کسب‌وکار به آن‌ها ارائه شد.

از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ مرحله اعتبارسنجی هشت تیم استارتاپی که در زمینه‌های آموزش الکترونیک، اینترنت اشیاء، سلامت دیجیتال، خدمات سبک زندگی دیجیتال و VoD فعالیت دارند، برگزار شد و تیم‌هایی که امتیاز لازم را کسب کنند، به دوره شش‌ماهه شتاب‌دهی در شتاب‌دهنده کهکشان مرکز نوآوری ایرانسل راه پیدا می‌کنند.

گفتنی است نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۹ با شرکت ۱۰ تیم استارتاپی و دومین نوآوردگاه از ۲۰ تا ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹ با شرکت ۱۲ تیم استارتاپی برگزار شده بود. مرکز نوآوری ایرانسل در قالب مجموعه «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» و با هدف فرصت‌آفرینی در زمینه فناوری‌های برتر، به‌منظور خلق ارزش، رفاه انسان‌ها و توسعه سبک زندگی دیجیتال تشکیل شده است.

ایرانسل لبز، از سال ۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با مأموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، با هدف تأمین نیازمندی‌های بازار ICT تأسیس شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات