دادستان کل کشور: برخی سایت‌ها با اعلام نیاز دستگاه‌های دولتی رفع فیلتر می‌شوند

سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با تأیید دادستان کل کشور، رفع فیلترینگ برخی وب‌سایت‌ها از جمله یوتیوب از چند ماه پیش تصویب شد و بنا به اعلام نیاز دستگاه‌ها اعمال می‌شود.
تبلیغات

به‌ گفته‌ی نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، بسیاری از وب‌سایت‌ها ازجمله یوتیوب به‌زودی برای خبرنگاران، استادان دانشگاه‌ها و دانشجویان رفع فیلتر می‌شود. به ‌گزارش ایران آنلاین سجاد بنابی ضمن تأیید این خبر گفت:

کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تصمیم به رفع فیلتر برخی سایت‌ها گرفته است. من از جزئیات اجرای رفع فیلتر از این سایت‌ها به‌خصوص یوتیوب اطلاعی ندارم.

بنابی افزود اطلاع‌رسانی در این حوزه بر عهده دادستانی کل کشور است. حال دادستان کل کشور نیز اعلام کرد که بحث رفع فیلترینگ برای دستگاه‌های دولتی چندین ماه پیش تصویب شد و انجام آن منوط به اعلام نیاز دستگاه‌ها است. به گزارش ایسنا، محمدجعفر منتظری افزود:

دستگاه‌ها حسب مورد هر کدام باید نیازهای خودشان را اعلام کنند تا بعد از اینکه نیازشان به کارگروه رسید، در دبیرخانه کارهای لازم انجام شود. بنابراین ما این آمادگی را داشتیم، پیگیری هم کردیم، پیرو هم به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه زدیم تا کار انجام شود، مقدماتش فراهم شده است اما دستگاه‌ها مقداری در انجام کار تأخیر دارند.

۱۷ اسفندماه ۹۹، دبیر شورای عالی فضای مجازی از طی شدن مراحل نهایی طرح مدیریت VPN و اینترنت کشور با هدف طبقه‌بندی دسترسی کاربران به اینترنت خبر داد. طبق این طرح، دسترسی متفاوت به اینترنت برای چهار دسته از افراد شامل خبرنگاران، پزشکان، دانشجویان و حوزه‌های علمیه تعریف شده است تا از کودک خردسال تا فرد ۹۰ ساله، به یک اندازه به محتوای اینترنت دسترسی نداشته باشند.

دادستان کل کشور همچنین اظهار کرد که هنوز در مورد فیلترینگ کلاب‌هاوس تصمیم‌گیری نشده است. پیش از این وزیر ارتباطات گفته بود بعید است برنامه‌ای برای مسدودسازی کلاب‌هاوس وجود داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات