احداث دیتاسنتر بزرگ جنوب کشور با سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی همراه اول در شیراز

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
عملیات احداث مرکز داده بزرگ جنوب کشور با ۳۰۰ رک ظرفیت، پنج برابر بزرگ‌تر از مرکز دیتاسنتر فعلی شیراز آغاز شد.
تبلیغات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز احداث مرکز داده بزرگ جنوب کشور در شیراز با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی همراه اول خبر داد. به‌گفته‌ی محمد جواد آذری جهرمی، این مرکز داده با ۳۰۰ رک ظرفیت، پنج برابر بزرگ‌تر از مرکز داده فعلی شیراز است.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، محمد جواد آذری جهرمی اضافه کرد که مرکز داده بزرگ جنوب کشور  می‌تواند به مرکز اصلی فناوری اطلاعات کشور تبدیل شود و همچنین زیرساخت‌های لازم برای کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال را فراهم ‌کند.

به گزارش همراه اول، پروژه ایجاد دیتاسنتر بزرگ جنوب کشور ماه گذشته آغاز شده و قرار است ظرف مدت ۱۸ ماه تکمیل شود. همراه اول می‌گوید احداث این مرکز، اقدامی در راستای پیاده‌سازی ظرفیت‌های لازم برای اجرای سرویس‌های شبکه ملی اطلاعات است و ظرفیت چشم‌گیری برای استارتاپ‌ها، زیرساخت‌های ابری و کمک به تحقق رویای دیجیتال ایرانیان جنوب کشور ایجاد خواهد کرد.

البته این پروژه متفاوت از پروژه‌ی «ابر ایران» است که در نظر دارد زیرساخت‌های مراکز داده استانی در هشت استان را که در دست سازمان فناوری اطلاعات بودند، دراختیار دو کنسرسیوم برنده در مزایده قرار دهد تا خدمات ابری را در شهرهای تبریز، مشهد، قم، همدان، شیراز، اصفهان، اهواز و کرج توسعه دهند.

*تصویر متن تزیینی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات