ایرانسل از پرداخت ۱۰ درصد مالیات بیشتر به دولت در سال ۱۴۰۰ معاف شد

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
آگهی منتشرشده در روزنامه همشهری، خبر از تمدید پروانه ایرانسل پیش از پایان سال جاری می‌دهد که به‌ معنای معاف ‌شدن از افزایش ۱۰ درصدی مالیات در سال ۱۴۰۰ است.
تبلیغات

براساس آگهی منتشرشده در صفحه ۲۱ روزنامه همشهری به تاریخ ۲۷ اسفند ۹۹، ایرانسل پروانه خود را تمدید کرده است. مصوبه افزایش ۱۰ درصدی تسهیم درآمد اپراتورها، ۲۵ اسفندماه به تأیید شورای نگهبان رسید. براساس این مصوبه، حق‌السهم دولت از اپراتورها پس از پایان قرارداد فعلی آن‌ها ۱۰ درصد افزایش می‌یابد و مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان دریافتی، به تولید محتوا و نظارت در فضای مجازی، توسعه‌ی زیرساخت اینترنت ثابت پرسرعت توسط شرکت مخابرات و توسعه‌ی شبکه ملی اطلاعات اختصاص داده خواهد شد.

از میان اپراتورها، تنها قرارداد ایرانسل در سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسید و همین موضوع عملا باعث می‌شد در سال آینده، تنها ایرانسل شامل ۱۰ درصد افزایش مالیات شود. اما ایرانسل پیش از پایان سال ۱۳۹۹ پروانه خود را نزد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا تیرماه ۱۴۰۵ تمدید کرده است.

پروانه این شرکت تیرماه ۱۴۰۰ به پایان می‌رسید؛ اما از آنجا که اپراتورهای همراه ملزم هستند مذاکرات تمدید پروانه را یک سال پیش از پایان مهلت پروانه آغاز کنند، ایرانسل پیش از موعد پروانه‌اش را تمدید کرده است.

گفتنی است قرارداد همراه اول در تیرماه ۱۴۰۲ و رایتل مرداد ۱۴۰۹ به اتمام می‌رسد؛ در نتیجه تا آن زمان مشمول مصوبه جدید مجلس نمی‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات