آپلود فیلم و سریال در رسانه‌ها منوط به احراز هویت کاربران شد

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
ساترا مصوب کرد که اشتراک فیلم و سریال در رسانه‌های کاربرمحور نیازمند احراز هویت کاربران شود.
تبلیغات

به گزارش روابط عمومی ساترا، پنجمین جلسه از کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با حضور رئیس صدا و سیما، رئیس ساترا، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس پلیس فتا، معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور و نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی، ۱۸ اسفند برگزار شد. طی این جلسه، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) تصمیم گرفت اشتراک فیلم و سریال در رسانه‌های کاربرمحور (VSP) منوط به احراز هویت کاربر شود.

جلسه کمیسیون تنظیم ساترا

البته هنوز دستورالعمل چگونگی احراز هویت کاربران تدوین نشده است و این موضوع در جلسه‌ی بعدی کمیسیون تنظیم مقررات ساترا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علی سعد، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، می‌گوید این مصوبه در مورد محتوای «فیلم و سریال» است و در واقع شامل هر محتوای ویدئویی در فضای مجازی نمی‌شود. سعد در توییتی نوشت هدف از این مصوبه دو مورد است: کنترل نقض مالکیت فکری آثار در پلتفرم‌های UGC (محتوای تولیدشده توسط کاربر) و پایان بخشیدن به انتشار بی‌ضابطه محتوای نمایشی حرفه‌ای در این پلتفرم‌ها.

ظاهرا ساترا در نظر دارد با احراز هویت کاربران در این پلتفرم‌ها که شامل آپارات، تماشا، نماشا و ... می‌شود، از انتشار غیر قانونی فیلم و سریال‌ که هزینه‌ی زیادی برای این پلتفرم‌ها در بر دارد، جلوگیری کند. این مصوبه می‌تواند در مواردی مانند اتفاقی که برای مدیر آپارات به‌ دلیل انتشار محتوایی در این پلتفرم رخ داد و باعث دستگیری او شد، کمک‌کننده باشد.

بااین‌حال مشخص نیست در شرایطی که کاربران قادر هستند همچنان در پلتفرم‌های خارجی فیلم و سریال انتشار بدهند، این مصوبه باعث تقویت و رشد رسانه‌های داخلی می‌شود یا کاهش ترافیک آن‌ها را به‌ دنبال دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات