سایت 5G ایرانسل در کیش راه‌اندازی شد

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
پس از تهران و شیراز، ایرانسل در جزیره کیش سایت 5G برای استفاده‌ی عمومی راه‌اندازی کرد.
تبلیغات

ایرانسل پس از راه‌اندازی پنج سایت تجاری نسل پنجم اینترنت همراه در تهران و شیراز، حال به جزیره کیش رفته و سایت 5G را برای استفاده‌ی عمومی افتتاح کرده است. به گزارش روابط عمومی ایرانسل، تمامی مراحل نصب، راه‌اندازی و بهینه‌سازی سایت 5G ایرانسل در جزیره کیش توسط جوانان متخصص ایرانی انجام شده و این سایت از روز شنبه ۱۶ اسفند ۹۹ در حال سرویس‌دهی است.

مدیرعامل ایرانسل در مراسم افتتاح رسمی ششمین سایت تجاری 5G ایرانسل، ضمن اشاره به اهمیت بومی‌سازی تجهیزات فناوری 5G گفت:

ما در حوزه‌ی تجهیزات نسل جدید، طبیعتا وابستگی داریم و این تجهیزات را از تولیدکنندگان معتبر بین‌المللی تأمین می‌کنیم. اما زیرساخت‌های فنی را با کمک نیروهای داخلی ایجاد کرده‌ایم و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از این تجهیزات قابل بومی‌سازی است، یکی از برنامه‌های جدی ایرانسل این است که ان‌شاء‌الله با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، اقدامات جدی را برای بومی‌سازی این تجهیزات انجام دهیم. البته بخشی را هم شروع کرده‌ایم که ان‌شاءالله در آینده‌ی نزدیک به ثمر خواهد رسید و استفاده خواهد شد.
افتتاح سایت 5G ایرانسل در کیش

بیژن عباسی‌آرند اعلام کرد که اقدام بعدی ایرانسل، تمرکز روی تحقیقات برای نسل ششم ارتباطات در کیش خواهد بود. به‌ گفته‌ی او: «با توجه به اینکه دنیا به ‌سمت نسل ۶ در حال حرکت است، ما هم ظرفیت‌های خوب تحقیقاتی در کشور داریم که ان‌شاءالله بتوانیم برای کارهای تحقیقاتی، آمادگی فهم و شناخت و نهایتاً ایفای نقش در توسعه نسل بعد در کشور، آن را به کار بگیریم و پیش‌گام باشیم. تلاش می‌کنیم همکاری‌های گسترده‌تری را در حوزه‌ی ارتباطی شکل دهیم و سرویس‌های هوشمند را به کیش بیاوریم تا کیش را با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در منطقه آزاد وجود دارد، به جزیره هوشمند تبدیل کنیم.»

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری ‌اطلاعات در این مراسم اذعان کرد که استفاده از فناوری 5G یکی از اهداف کشور در افق ۱۴۰۴ است تا حداقل ۱۰ درصد از کاربران به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و رونمایی ایرانسل در راستای اهداف اسناد بالادستی است.

افتتاح سایت 5G ایرانسل در کیش

ستار هاشمی با اشاره به ضرورت مدیریت بهینه‌ی منابع فرکانسی گفت:

ما منابع فرکانسی محدودی را در اختیار داریم که به‌عنوان منابع ملی شناخته می‌شوند. اگر بخواهیم صرفا از فناوری‌های نسل‌های قبلی استفاده کنیم، بدون تردید استفاده بهینه و مؤثری از فرکانس انجام نخواهد شد و 5G یکی از مصادیقی است که با استفاده از آن، در تلاشیم از ظرفیت‌های فرکانسی که در کشور داریم، به‌صورت بهینه استفاده کنیم. متأسفانه به ‌واسطه‌ی انحصاری که در حوزه‌ی اینترنت ثابت شاهد هستیم، آنچه در توسعه‌ی اینترنت ثابت مورد انتظار بود، اتفاق نیفتاد. به همین دلیل استفاده از ظرفیت 5G را برای کمک به توسعه اینترنت ثابت در دستور کار داریم و پروانه‌های مرتبط را هم صادر کرده‌ایم که ان‌شاءالله بتوانیم بخشی از این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

هاشمی تأکید کرد که نباید به همین مرحله بسنده کرد و الزامی است که به ‌سراغ کاربست‌های 5G برویم. او در این خصوص گفت: «5G در امتداد 4G نیست؛ چرا که ظرفیت‌های بی‌بدیل و جدیدی از جمله خودروی هوشمند، جراحی از راه دور، هوشمندسازی صنایع و… را دارد که در نسل‌های قبلی امکان‌پذیر نبوده است.»

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به نقش ایرانسل در تبدیل موبایل از کالایی لوکس به کالایی که حالا در دسترس عموم قرار دارد، اضافه کرد که ایرانسل می‌تواند با استفاده از کاربست‌های 5G، زیرساخت‌های ارتباطی را به کل کشور تعمیم بدهد. او اضافه کرد که با توجه به تجربه‌ی ورود فناوری‌های نسل دو، سه و چهار به کشور در مقایسه با ورود نسل پنج ارتباطات، متوجه می‌شویم که فاصله و شکاف در انتقال و جذب فناوری با دنیا، رفته‌رفته در حال کم شدن است و نسل پنجم در مقایسه با نسل سه و چهار، با فاصله‌ی کمتر و با اعتماد به جوانان وارد کشور شد.

مرکز تجاری کیش (بازار بزرگ کیش) تحت پوشش اینترنت 5G ایرانسل قرار می‌گیرند. ساحل مرجان و اسکله بزرگ و مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش در محدوده‌ی این سایت هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات