بیمیتو و ازکی سرویس آنلاین پرداخت خسارت بیمه خودرو راه‌اندازی کردند

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از ادغام بیمیتو و ازکی، امکان پرداخت آنلاین خسارت خودرو در سامانه فروش آنلاین خدمات بیمه‌ی بیمیتو فراهم شد.
تبلیغات

بیمیتو با همراهی استارتاپ «ازکی» که هر دو خدمات بیمه عرضه می‌کنند، به‌تازگی سرویس پرداخت خسارت آنلاین راه‌اندازی کرده است. به گزارش زومیت، نشست خبری بیمیتو برای رونمایی رسمی این سرویس، امروز (۱۱ اسفند ۹۹) برگزار شد.

بیمیتو سال ۹۵ و ازکی سال ۹۶ تأسیس و اسفند سال گذشته با هم ادغام شدند. این دو اکنون یک شرکت با دو برند شده‌اند و سه سهام‌دار دارند؛ سهام‌دار قبلی بیمیتو ۵۰ درصد سهام دارد، سهام‌دار قبلی ازکی ۴۰ درصد و ۱۰ درصد سهام در اختیار شرکت مکس است که مالک آن ازکی و شرکایش هستند. در ترکیب هیئت مدیره دو نفر از ازکی و دو نفر از بیمیتو حضور دارند. ازکی در حوزه‌ی درمان و B2B فعالیت می‌کرد و بیمیتو در حوزه‌ی خودرو. اعضای هیئت مدیره‌ی می‌گویند از زمان ادغام، فروش پنج برابری تجربه کرده‌اند.

سوال خبرنگار زومیت از بیمیتو

این دو شرکت ۲۲ بهمن با همراهی هم، سرویس پرداخت خسارت آنلاین را راه‌اندازی کردند. با توجه به اینکه مردم برای پرداخت خسارت مجبور به طی مراحل طولانی و زمان‌بر می‌شوند و اطلاعات کافی هم در خصوص مدارک لازم و فرایندهای انجام آن ندارند، بیمیتو و ازکی تصمیم گرفتند در پلتفرم فروش خدمات بیمه‌ی خود، کار را برای کاربرانشان راحت‌تر کنند.

به گفته‌ی مدیرعامل بیمیتو در این نشست، با اینکه در ایران ۸۰ درصد پول اخذشده در صنعت بیمه به‌عنوان خسارت به مردم بازگردانده می‌شود، هنوز عمده‌ی مردم از این موضوع رضایت ندارند و به این خدمات دسترسی راحتی ندارند. به‌علاوه، از آنجا که کارشناس‌های بیمه از سوی خود شرکت‌های بیمه تعیین خسارت می‌کنند و نوعی تضاد منافع در این میان وجود دارد، مردم اعتماد زیادی به مبلغ تعیین‌شده ندارند.

عضو هیئت مدیره‌ی بیمیتو می‌گوید ۳۰ درصد مردم برای پرداخت خسارت تصادف‌ها به خرید بیمه روی می‌آورند و نیمی از افرادی که بیمه خریده‌اند هم، دست‌کم یک بار با فرایند پرداخت خسارت مواجه می‌شوند.

به همین منظور، بیمیتو این امکان را فراهم کرده است تا کاربرانش بتوانند به‌سادگی از سرویس پرداخت خسارت استفاده کنند، مدارک را در اختیار آن‌ها بگذارند و با صحت‌سنجی آن‌ها، در حداکثر ۲۴ ساعت خسارت را پرداخت کنند. به گفته‌ی مدیرعامل بیمیتو، فرایندهای تعیین خسارت به کارشناسان مورد تأیید بیمه‌ی مرکزی سپرده می‌شود و به‌صورت مستقل هم، بیمیتو صحت مبلغ تعیین‌شده را پیگیری می‌کند.

مدیرعامل بیمیتو احتمال کلاه‌برداری در پرداخت آنلاین خسارت را رد نمی‌کند؛ اما می‌گوید در این زمینه، از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود. به‌علاوه، تصاویر در لحظه از خودرو گرفته می‌شود و کارشناسی مجددی نیز از تصاویر دریافت شده به عمل می‌آید تا برای تأمین‌کننده‌ی بیمه‌گذار و شرکت‌های بیمه اطمینان ایجاد شود.

به گفته‌ی مدیرعامل بیمیتو، استفاده از این خدمت برای کاربر هیچ هزینه‌ای ندارد. حامد ولی‌پوری در مورد روش درآمد بیمیتو از این سرویس به خبرنگار زومیت می‌گوید:

مدل درآمدی ما در توافق با شرکت‌های بیمه و ارزیاب‌های خسارت است که بابت هر مورد که از طریق سامانه‌ی ما فرایند انجام شود، مبلغی را به‌عنوان درآمد دریافت می‌کنیم.

مدیرعامل بیمیتو می‌گوید استقبال از این سرویس در روزهای اخیر زیاد بوده؛ اما از آنجا که استفاده از آن فعلاً تنها برای کاربران بیمیتو فعال است، استقبال محدود شده؛ ولی‌پوری اضافه می‌کند که با طی شدن بازه‌ی آزمایشی سرویس و اطمینان از کارکرد سامانه، این سرویس برای تمام کاربران صنعت بیمه فعال خواهد شد. عضو هیئت مدیره‌ی بیمیتو به زومیت می‌گوید: «با توجه به وجود یک میلیون کاربر فعال در بیمیتو، پیش‌بینی می‌کنیم که در سال آینده، ۴۰ هزار پرداخت خسارت در این پلتفرم انجام شود.»

سرویس پرداخت خسارت هم‌اکنون برای کاربران در تهران، اصفهان، مشهد و البرز در دسترس است و به‌زودی در دسترس کاربران در سراسر کشور قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات