رویداد روابط‌عمومی‌های حوزه‌ فناوری ۱۰ اسفند آنلاین برگزار می‌شود

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
سومین رویداد روابط‌عمومی‌های حوزه‌ی فناوری (گراف‌دی) با هدف بررسی تجربیات «مسئولیت اجتماعی در ایران و جهان» فردا، ۱۰ اسفند، برگزار می‌شود.
تبلیغات

سومین رویداد روابط‌عمومی‌های حوزه‌ی فناوری (گراف‌دی) با هدف بررسی تجربیات «مسئولیت اجتماعی در ایران و جهان» فردا، ۱۰ اسفند، به‌میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. در این رویداد، جمعی از مدیران شرکت‌های بانکی، فناوری، ارتباطی و استارتاپی حضور خواهند داشت.

دبیر رویداد گراف‌دی می‌گوید این رویداد به‌منظور کسب دانش و ارائه‌ی راهکارهای علمی برای ارتقای فعالیت‌های ارتباطی برگزار می‌شود. به‌گزارش روابط‌عمومی گراف‌دی، سخنرانان درباره‌ی چگونگی استفاده از دانش مسئولیت اجتماعی برای انتقال پیام و اهداف آن به‌منظور انتقال تجربه و تعامل گفت‌وگو می‌کنند.

یکی از موضوعاتی که در دنیای امروز در حوزه‌های مختلف ازجمله حوزه‌ی اجتماعی در کانون توجه قرار می‌گیرد، موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌ها و تعهدی است که آن‌ها در‌کنار درآمد و سودشان در عرصه‌های دیگر ازجمله محیط‌زیست، آموزش و مسائل اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برای حمایت از کارکنانشان انجام می‌دهند.

موضوع دیگر مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها حضور در بحران‌ها، به‌خصوص پیامدهای اجتماعی و زیست‌محیطی است که یا خود سازمان یا دیگران آن را پدید آورده‌اند. تایماز سیدمصطفایی، دبیر پنل روابط‌عمومی و مسئولیت اجتماعی و بنیان‌گذار جایزه‌ی ملی مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی ایران، دراین‌باره می‌گوید:

مسئولیت اجتماعی شرکتی از کارکنان و هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آغاز می‌شود. ابتدا باید آموزه‌های مسئولیت اجتماعی شرکتی را بیاموزند و به فرهنگ ‌سازمانی تبدیل کنند؛ بنابراین، هر مسئولیت اجتماعی شرکتی از درون سازمان شروع می‌شود.

به‌اعتقاد او، مسئولیت اجتماعی در اکثر شرکت‌های ایرانی سلیقه‌ای یا طبق مُد روز عمل می‌شود و در‌واقع، سلیقه‌ی مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره است که اعمال می‌شود، نه استانداردهای جهانی. سیدمصطفایی می‌افزاید:

بر‌این‌اساس، آنچه مدیرعامل و هیئت‌مدیره به‌اشتباه از مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکتی برداشت می‌کنند، الزاما به‌عنوان مسئولیت اجتماعی در سازمان اجرا می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، گاهی امور خیریه جزئی از مسئولیت اجتماعی سازمانی به‌حساب می‌آید. درحقیقت، مسئولیت اجتماعی شرکتی ابزاری برای امور خیریه نیست و کاملا این برداشت شخصی و سلیقه‌ای به رویکردی در بنگاه‌ها و سازمان‌ها تبدیل می‌شود.

متخصصان و دست‌اندرکاران حوزه‌ی مسئولیت اجتماعی در ایران، همایش‌ها و جلسه‌هایی در این زمینه برگزاری کردند تا با افزایش سطح آگاهی و دانش و تجارب شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، مدیران و تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان شرکت‌ها و سازمان‌ها را با مفهوم واقعی مسئولیت اجتماعی بیشتر آشنا و به‌نوعی در سطح وسیع فرهنگ‌سازی کنند.

تایماز سیدمصطفایی به نبود سازمان واحد در دولت اشاره می‌کند که امور مربوط به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها را دست بگیرد و برنامه‌ریزی کند. او در‌این‌باره می‌گوید:

دولت باید مشوق‌های مالیاتی و گمرکی و تسهیلاتی را برای بنگاه‌ها و بودجه‌ای برای حوزه‌ی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در نظر بگیرد و وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌ها را به اجرای مسئولیت اجتماعی موظف کند و از آن‌ها گزارش بخواهد. لایحه‌ی قانون مالیاتی نیز باید اصلاح و معافیت‌های مالیاتی برای برخی سازمان‌های موفق و فعال در حوزه‌ی مسئولیت اجتماعی شرکتی در نظر گرفته شود.

به‌گفته‌ی مصطفایی، شرکت‌های خصوصی باید توجه کنند که امروزه باید در مسیر توسعه‌ی پایدار گام بردارند و بر‌این‌اساس، خود را به گزارش‌دهی مسئولیت اجتماعی و پایداری مطابق با استانداردهای جهانی ملزم و کسب‌و‌کار خود را از حالت سنتی به کسب‌و‌کار مسئولانه تبدیل کنند.

سومین رویداد روابط‌عمومی‌های حوزه‌ی فناوری (گراف‌دی) از ساعت ۹ تا ۱۳ فردا ازطریق آپارات و اسکای روم و اینستاگرام گراف دی برای تمامی علاقه‌مندان پخش می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات