افشای اطلاعات کاربران سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضاییه تکذیب شد (بروزرسانی)

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
خبر نشت اطلاعات ۲۵ میلیون کاربر سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضاییه تکذیب شد.
تبلیغات

چند روز پیش، خبری مبنی بر نشت بانک اطلاعاتی بیش از ۲۵ میلیون خط، نام و نام خانوادگی، نام پدر، جنسیت، کد ملی، آدرس ایمیل، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، آدرس، کد پستی، محل تولد و محل اقامت کاربران سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی با عنوان سامانه عدل ایران در فضای مجازی منتشر شد. قوه قضاییه در این مورد واکنشی نشان نداد؛ اما باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داد که اطلاعات منتشرشده قدیمی و کذب بوده‌ است.

یک منبع آگاه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت به‌تازگی هیچ اطلاعاتی از کاربران سامانه مرکز آمار قوه قضاییه و عدل ایران نشت پیدا نکرده است. وی اضافه کرد تصاویری که از نشت اطلاعات کاربران این سامانه در فضای مجازی منتشر شده است، قدیمی هستند و هیچ اطلاعات قضایی در آن‌ها افشا نشده است.

به ‌گفته‌ی این منبع آگاه:

فردی که خود این عکس‌ها را در فضای مجازی منتشر کرده، اذعان کرده است که آن‌ها جعلی و شوخی بوده‌اند ... هیچ یک از اطلاعاتی که در این تصاویر مشاهده می‌شود، ارتباطی به مرکز آمار قوه قضاییه ندارد و اطلاعات کاربران افشا نشده است.

به‌روزرسانی:

معاون امور سامانه‌ها و هوش قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درخصوص نشت اطلاعات کاربران سامانه ابلاغ قضایی اعلام کرد که هیچ‌گونه هک و نشت اطلاعاتی در سامانه‌های قوه قضاییه صورت نگرفته است.

به گزارش مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، محمد کاظمی فرد اضافه کرد: «کلیه‌ی سامانه‌های قوه قضاییه به‌صورت دوره‌ای توسط متخصصان امنیت کشور مورد آزمون‌های امنیتی استاندارد قرار می‌گیرند.»

کاظمی فرد با اشاره به اینکه در گذشته هم مکررا چنین ادعا‌هایی مطرح شده و کذب بودن تمام آن‌ها به اثبات رسیده، از عموم هموطنان و مخصوصا مخاطبان سامانه‌های قضایی درخواست کرد که به شایعات توجه نکنند و اخبار را از مجاری رسمی دنبال کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات