وزیر ارتباطات: مخابرات به ‌خاطر اجرا نکردن مصوبه بیت استریم جریمه می‌شود

سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
به ‌گفته‌ی وزیر ارتباطات، اجرا نشدن مصوبه بیت استریم از سوی مخابرات باعث کند شدن روند واگذاری ۵ میلیون پورت VDSL شد.
تبلیغات

بهمن سال گذشته، وزیر ارتباطات خبر از راه‌اندازی ۵ میلیون پورت VDSL تا پایان سال ۹۹ داد. کمی پیش رئیس سازمان تنظیم مقررات در گفت‌وگو با زومیت گفت مخابرات نمی‌تواند امسال ۵ میلیون VDSL را عملیاتی کند و ممکن است ۱٫۵ میلیون پورت تا انتهای سال عملیاتی شود. حال وزیر ارتباطات، علت کند شدن روند واگذاری پورت‌ها را توقف اجرای مصوبه بیت‌استریم از سوی مخابرات عنوان کرد. بیت استریم به ‌معنای به‌اشتراک‌گذاری منابع شرکت‌‍‌های مخابراتی است تا همگی آن‌ها بتوانند از خدمات زیرساختی استفاده کنند.

به گزارش زومیت، محمدجواد آذری جهرمی امروز (۲۸ بهمن) با حضور در ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا، اعلام کرد که مخابرات عملا کار اجرای این مصوبه را متوقف کرده است؛ بر همین اساس، رگولاتوری در حال تنظیم مصوبه‌ای است که منجر به تعیین جریمه‌ی سنگینی برای مخابرات می‌شود.

جهرمی گفت سال دیگر مشخص می‌شود که تعرفه‌ی اینترنت برای مشترکان کاهش می‌یابد یا خیر. وزیر ارتباطات در مورد تأثیر کاهش ۲۵ درصدی پهنای باند از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت بر کاهش تعرفه‌ی اینترنت برای کاربر نهایی گفت: «شرکت زیرساخت اولین گام برای ارزان شدن اینترنت را با کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت پهنای باند برداشته است. باید دید این موضوع در سال دیگر باعث چه تغییری در تعرفه‌ی نهایی مشترکان خواهد شد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات