راهکار احراز هویت موبایل کانکت به‌عنوان جایگزین رمز یک‌بارمصرف رونمایی شد

یک‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
شاتل موبایل برای اولین‌بار در ایران، راهکار احراز هویت ازطریق سیم‌کارت «موبایل کانکت» بومی را با همکاری پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف رونمایی کرد.
تبلیغات

محصول جدید شاتل موبایل تحولی در سرعت و ایمنی فرایند احراز هویت در خدمات بانکی و پرداخت و تجارت الکترونیک ایجاد می‌کند و ازطریق آن، احراز هویت و مجوزدهی و شناسایی کاربر واقعی به‌منظور ارائه‌ی خدمات و مدیریت دسترسی‌ها بسیار ساده‌تر و امن‌تر از قبل انجام خواهد شد. موبایل کانکت محصول بومی تازه‌ای است که اولین‌بار در ایران شاتل موبایل با همکاری پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف و گروه فناوران پیشتاز آینده (مدریک) آن را رونمایی کرد.

روشی که پیش‌از‌این برای احراز هویت در فضای اینترنت بسیار رایج شده است، OTP یا همان رمز یک‌بارمصرف است که معمولا ازطریق پیامک برای مشترک ارسال و در بسیاری مواقع مانند عملیات بانکی استفاده می‌شود؛ اما فناوری و روش تازه احراز هویت در دنیا با نام موبایل کانکت (Mobile Connect)، این فرایند را ساده‌تر و سریع‌تر و امن‌تر از پیش کرده است.

در این راهکار، احراز هویت ازطریق «سیم‌کارت» انجام می‌شود. برای مثال، در مواقعی که کاربر هنگام استفاده از خدمات اینترنتی به ثبت‌نام یا احراز هویت نیاز دارد، پس از ثبت درخواست مشترک، «پیامی از سمت سیم‌کارت» برای مشترک نمایش داده می‌شود و اگر این درخواست را کاربر تأیید کند، احراز هویت خودکار انجام می‌شود و مشترک می‌تواند بدون نگرانی از نشت اطلاعات و دسترسی غیرمجاز، به‌سادگی و در زمانی کوتاه از این امکان برای ورود یا لاگین به خدمات مختلف وب‌سایت‌ها و خدمات پرداخت، بدون نیاز به حفظ رمز‌های عبور متعدد‌ استفاده کند.

در اولین گام اجرایی این محصول جدید و همگام با روندهای جهانی، شاتل موبایل از موبایل کانکت برای ورود به سیستم «مدیریت حسابی اینترنتی» خود استفاده خواهد کرد و بر‌این‌اساس، مشترکان سیم‌کارت‌های شاتل موبایل می‌توانند ازطریق آن، به‌آسانی و بدون نیاز به رمز ورود، وارد پنل مدیریت اینترنتی حساب سیم‌کارت شاتل موبایل خود شوند.

راهکار جدید «Mobile Connect» بیش از هر ابزار دیگری دسترسی کاربر نهایی را به دنیای خدمات دیجیتال در عین ساده‌سازی ایمن‌تر می‌کند و با ایمن‌سازی و ساده‌سازی و سرعت بیشتر، فرصت‌های جدیدی پیش روی کاربران نهایی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و عرضه‌کنندگان خدمات آنلاین و بانکی و ارتباطی قرار می‌دهد. احراز هویت ایمن و سریع و ساده مبتنی‌بر موبایل کانکت، اعتماد و اطمینان‌خاطر بیشتری بین مشتری نهایی و عرضه‌کنندگان خدمات دیجیتال و اپراتور خدمات مخابراتی ایجاد خواهد کرد.

از‌جمله کارکردهای این فناوری جدید عبارت‌اند از: احراز هویت (Authentication) برای ورود ساده و سریع و ایمن و احراز هویت دومرحله‌ای، مجوزدهی (Authorization) برای صدور مجوز دسترسی سریع و ایمن کاربران نهایی به درخواست‌های ارائه‌کنندگان خدمات (مانند بانک‌ها و سرویس‌های پرداخت)، شناسایی (Identity) برای توانمندسازی کاربران نهایی به‌منظور تأیید یا به‌اشتراک‌گذاری سریع و ایمن اطلاعات شخصی با عرضه‌کنندگان خدمات دیجیتال و به‌کارگیری تجهیزات و اطلاعات شبکه برای تصدیق هویت و جلوگیری از هک و نفوذ و تقلبات.

این فناوری با راهبری انجمن جهانی تلفن همراه (GSMA) برای ایجاد ایمنی، اعتماد، سرعت و سهولت بیشتر دراختیار بانک‌ها و کسب‌و‌کارهای مبتنی‌بر خدمات پرداخت، فعالان حوزه تجارت الکترونیک و دستگاه‌های دولتی قرار گرفته است. شاتل موبایل، اپراتور نسل جدید تلفن همراه‌با پوشش 3G و 4G/LTE در سراسر کشور با پیش‌شماره ۰۹۹۸ و کد یک است که نخستین‌بار در ایران، فناوری نوآورانه «سیم‌کارت هوشمند» را به بازار ارتباطی کشور معرفی کرده است که براساس آن، سیم‌کارت هوشمند شاتل موبایل با تحلیل آنتن‌های موجود در محدوده محل حضور مشترک، بهترین آنتن و پوشش شبکه را به‌طور خودکار برای وی انتخاب می‌کند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره راهکارهای سازمانی این اپراتور، به وب‌سایت شاتل موبایل می‌توانند مراجعه کنند یا با شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ و ۲۴ ساعته با کارشناسان فروش شاتل موبایل در ارتباط باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات