ایرانسل دومین دورهی مرکز توسعهی شغلی را با حضور ۵۰ کارورز و با هدف شناسایی استعدادها و هدایت آنها در مسیر حرفهای شغلی آغاز کرد. به گزارش روابطعمومی ایرانسل، چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹، مراسم دومین دوره مرکز توسعه شغلی ایرانسل با حضور بیژن عباسیآرند مدیرعامل، محمدمهدی مجتهدی معاون منابع انسانی، جمعی از مدیران، کاروزان و مشاورهای حرفهای-روانشناختی (منتور)، با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی کرونا، در محل آمفیتئاتر ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد.
مرکز توسعه شغلی ایرانسل فعالیت خود را از سال ۹۷ با هدف نزدیک کردن ارتباط بین دانشگاه و محیط حرفهای آغاز کرده؛ این مرکز در نظر دارد با کشف و پرورش استعدادها و هدایت آنها در مسیر شغلی، رهبران آیندهی صنعت ICT کشور را تربیت کند. فراخوان جذب کارورزان دومین دوره، آبان ماه منتشر شد و تعداد سه هزار و ۸۳۰ نفر با ارسال رزومه در آن ثبتنام کردند.
پس از بررسی رزومهها و برگزاری آزمونهای لازم، ۳۳۷ نفر دعوت به مصاحبه شده و از میان آنها، ۵۰ کارورز برای حضور در مرحلهی ارتقا حرفهای (منتورینگ) انتخاب شدند. پس از پایان این دوره، ۲۰ کارورز منتخب فرصت خواهند داشت تا در پروژههای واقعی در پنج حوزهی توسعه محصول، آیتی، علوم داده، بازاریابی و تلکام در شرکت ایرانسل بهصورت کارآموز فعالیت کنند.
مدیرعامل ایرانسل در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور دانشورزان نخبهی برترین دانشگاههای کشور گفت: «ایرانسل بهعنوان بزرگترین اپراتور دیتا و سرویسهای دیجیتال کشور، امسال وارد پانزدهمین سال فعالیت شده و شاید بتوان گفت در طول چهاردهسال گذشته، از مهمترین و مؤثرترین بازیگران حوزه فناوری آیتی و آیسیتی کشور بوده است.
تا قبل از شکلگیری ایرانسل، در کشور تنها یک اپراتور تلفنهمراه داشتیم و کشور از تکنولوژیهای روز دنیا فاصله داشت؛ اما ایرانسل از زمانیکه شکل گرفت، بنای خود را بر پیشرو بودن در حوزهی فناوری گذاشت و توانست نسل ۲/۷۵ تلفنهمراه را که سرآغاز ارائهی اینترنتهمراهبا سرعت قابل قبول بود، وارد کشور کند. بعد از آن، در اولین فرصتی که اجازه یافتیم، نسلهای سه و چهار را راهاندازی کردیم و امسال هم توانستیم اولین اپراتوری باشیم که نسل پنجم تلفنهمراه را در کشور راهاندازی کنیم.»
بیژن عباسیآرند با توصیف فضای حرفهای شرکت ایرانسل به کاروزان اعلام کرد که یکی از ویژگیهای محیط کار شرکت ایرانسل این است که کارکنان طوری کار میکنند که شرکت در تمام حوزههای فعالیت، از جمله حوزههای فناوری، سرویس و خدمات، پیشرو باشد و به همین دلیل، فاصلهی معناداری با دیگران در کشور و حتی در سطح منطقه پیدا کردهاند. عباسی آرند اضافه کرد:
عباسی آرند سازوکارهای مرکز توسعهی شغلی ایرانسل و اهداف آن را برای کاروزان اینگونه تشریح کرد:
اولین دورهی مرکز توسعه شغلی ایرانسل هم، در سال ۹۸ با همکاری مدرسه اشتغال شریف برگزار شده بود.
نظرات