تخفیف ۴ درصدی دولت به اپراتورها به‌ازای توسعه سریع ارتباطات در روستاها

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
با پیشنهاد وزیر ارتباطات، اپراتورها در پرداخت به دولت، به ‌ازای توسعه‌ی خدمات در روستاها ۴ درصد تخفیف می‌گیرند.
تبلیغات

معاون وزیر ارتباطات خبر از تخفیف ۴ درصدی در پرداخت اپراتورها به دولت داد. حسین فلاح جوشقانی در توییتر نوشت این پیشنهاد توسط وزیر ارتباطات داده شد و در کمیسیون تنظیم مقررات و دولت به تصویب رسید.

فلاح گفت اپراتورها باید این مبلغ را برای توسعه‌ی «سریع» ارتباطات در روستاها صرف کنند. تخفیف به اپراتورها از سال ۹۹ اجرا می‌شود و بدین ترتیب اعتبارات توسعه‌ی روستایی ۲٫۳ برابر می‌شود. گفتنی است، ۴ درصد از درآمد سالیانه‌ی اپراتورها به توسعه‌ی ارتباطات در روستاها اختصاص داده می‌شود.

دولت دوازدهم در نظر دارد تا اردیبهشت ماه سال آینده، تمام روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار را به اینترنت مجهز کند. اکنون ۹۰ درصد روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند که از اهداف تعیین شده برای وزارت ارتباطات نیز بیشتر است. پوشش شبکه‌های تلفن همراه از ۳۸ درصد (۱۵ هزار روستا) در سال ۹۶ به ۹۵ درصد (۳۷/۴۹۲ روستا) افزایش و دسترسی به اینترنت پرسرعت از ۴۵ درصد (۱۸/۱۰۰ روستا) به ۹۰ درصد (۳۵/۳۷۸) رسیده است. رومینگ بین اپراتوری هم برای ۸۵ درصد از جاده‌ها و ۹۰ درصد از روستاهای کشور برقرار شده است. به‌علاوه، در پروژه‌ای با شعار «مدرسه‌ای به وسعت ایران» تعداد ۷۶/۴۰۰ مدرسه‌ی شهری و روستایی با هزینه‌ی تقریبی ۱۷۴ هزار ریال به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات