ایرانسل امسال ۲۱۰۰ سایت جدید وارد شبکه تلفن همراه کرده است

پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طی یک سال گذشته، ایرانسل ۲۱۰۰ و همراه اول ۱۳۳۳ سایت جدید وارد شبکه‌ی تلفن ‌همراه کشور کرده‌اند.
تبلیغات

ایرانسل طی بازه‌ی زمانی نیمه‌ی دی‌ماه ۱۳۹۸ تا نیمه‌ی دی‌ماه ۱۳۹۹، تعداد ۲۱۰۰ سایت جدید را در سراسر ایران وارد شبکه‌ی تلفن‌ همراه خود کرده است. به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این امر با وجود شرایط کرونایی و افزایش شدید تقاضای مصرف دیتا و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ محقق شده که پیچیدگی انجام پروژه‌ها را سخت‌تر از پیش کرده است.

ایرانسل می‌گوید طی این مدت، ۱۶,۱۷۷ لایه‌ی فرکانسی جدید، در تکنولوژی‌های نسل سوم (3G) و چهارم (4G/LTE) تلفن‌ همراه راه‌اندازی کرده است و موفق شده خدمات شبکه‌ی پهن‌باند را در اختیار مشترکان خود در سراسر ایران، به‌خصوص مناطق روستایی قرار دهد. ایرانسل در همین راستا، در مهر ماه ۹۹ در پروژه‌ی «هوشمندسازی مدارس کشور» وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با استفاده از سهم پروژه‌ی «خدمات عمومی اجباری» (USO - Universal Services Obligation) از درآمد اپراتورها، ۱۳,۶۳۶ مدرسه‌ی روستایی را به اینترنت پرسرعت مجهز کرد.

ایرانسل مرداد ۹۹ نسل پنجم ارتباطات تلفن همراه را راه‌اندازی کرد و تاکنون سه سایت 5G افتتاح کرده است. سایتِ‌ چهارم 5G ایرانسل به‌زودی در پارک آب و آتش تهران مورد بهره‌برداری و استفاده‌ی عمومی قرار خواهد گرفت.

همراه اول هم گزارش داده که طی یک‌ سال اخیر، ۱۳۳۳ سایت لوکیشن جدید را وارد شبکه‌ی موبایل کشور کرده است. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در مدت کمی بیش از یک ‌سال، ۱۳۳۳ سایت لوکیشن جدید (new Site location) بالغ بر ۴۵۰۰ تکنولوژی 3G و 4G را در ۳۱ استان کشور با وجود سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران نصب و راه‌اندازی کرد. همراه اول برای نصب این تعداد سایت در قالب پروژه‌ی فاز هشت توسعه موبایل، بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات