وزیر ارتباطات به‌ دلیل سرپیچی از فیلتر کردن اینستاگرام به دادسرا احضار شد

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطلات به‌دلیل سرپیچی از فیلتر کردن اینستاگرام و محدود نکردن پهنای باند پیام‌رسان‌های خارجی، توسط قوه قضاییه به دادسرا فراخوانده شد.
تبلیغات

دادستانی کل کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را به ‌دلیل استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام، کاهش پهنای باند بین‌الملل و محدودسازی پیام‌رسان‌های خارجی، انسداد فیلترشکن‌ها و VPN-ها به دادسرا فراخواند.

به گزارش برنا، محمد جواد آذری جهرمی با اعلام جرم دادستان کل کشور و شکایت صداوسیما به دادسرای فرهنگ و رسانه فراخوانده شد. گفته می‌شود قوه قضاییه پیش‌تر حکم فیلتر کردن اینستاگرام را صادر کرد اما جهرمی از این دستور سرپیچی کرده بود.

دادستانی می‌گوید با توجه به ابلاغ رئیس مرکز ملی فضای مجازی برای کاهش پهنای باند بین‌الملل و محدودسازی پیام‌رسان‌های خارجی؛ جهرمی از اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی از جمله مصوبه سال ۹۱ شورا در مورد انسداد فیلترشکن‌ها و VPN-ها و همچنین مصوبه حمایت از پیام‌رسان‌های بومی و برخی دستورها مقام‌های دولتی سرپیچی کرده است. به‌علاوه مردم اهواز و چند شهر دیگر، معاون سابق دادستان کل کشور و صداوسیما علیه جهرمی اعلام شکایت کرده‌اند. شکایت صدا و سیما مربوط به اظهارنظر وزیر ارتباطات در مورد بازپس‌گیری فرکانس‌های باند ۷۰۰ و ۸۰۰ است.

صحبت‌ فیلتر کردن اینستاگرام چند سال است که جریان دارد. دو سال پیش و همچنین امسال، وزیر ارتباطات در این مورد گفت دستوری برای فیلتر شدن اینستاگرام صادر نشده است.

آذری جهرمی چند روز پیش هم با انتشار یک استوری در حساب اینستاگرام خود، درمورد تأثیر فیلتر تلگرام از مخاطبانش پرسید.

استوری جهرمی درمورد فیلتر تلگرام
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات