مجلس درصدد واگذاری مدیریت بر محتوای فضای مجازی به صداوسیما

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مصوبه‌ای به مجلس فرستاد که مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی را به سازمان صدا و سیما می‌دهد.
تبلیغات

کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی طی مصوبه‌ی جدیدی، مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی را به سازمان صدا و سیما سپرده است. به گزارش فارس، اعضای کمیسیون تلفیق مجلس ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص داده‌اند که در اختیار سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و... قرار می‌گیرد.

هنوز جزئیات بیشتری در مورد مصوبه‌ی جدید کمیسیون تلفیق مجلس که دوشنبه، ۲۲ دی‌ماه اتخاذ شده، منتشر نشده است. البته این تصمیم ابتدا باید در صحن علنی مجلس تصویب و سپس به تأیید شورای نگهبان برسد تا به قانون تبدیل و برای اجرا ابلاغ شود.

پیش از این، مسئولیت نظارت بر صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در قالب واحدی با نام سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) بر عهده‌ی صدا و سیما قرار گرفت. نظارت بر تولیدات رسانه‌های ویدئویی در سال گذشته عامل اختلافات بسیاری با وزارت ارشاد و دیگر هنرمندان بوده است. حال باید دید آیا نظارت صدا و سیما بر تولید کلی محتوا در فضای مجازی نیز اعمال خواهد شد و این سازمان قدرت جامع‌تری برای کنترل محتوا پیدا خواهد کرد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات