آنر فعالیت رسمی خود را در ایران متوقف می‌کند

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
باتوجه به جدایی ناگهانی مدیران آنر در ایران از این برند چینی، به‌نظر می‌رسد که آنر به فعالیت خود در ایران پایان داده است.
تبلیغات

روز گذشته، مدیران آنر در ایران با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، از پایان همکاری خود با این برند خبر دادند؛ بنابراین ظاهرا آنر دیگر به‌صورت رسمی در ایران حضور نخواهد داشت؛ البته آنر هنوز رسما درباره‌ی این موضوع اظهارنظری نکرده است. تغییر روال همکاری آنر با ایران به‌دنبال جدا شدن هواوی، شرکت مادر این برند، اتفاق افتاده است.

آبان‌ماه اعلام شد هواوی برند آنر را فروخت. درحقیقت، محدودیت‌های زیاد ناشی از تحریم‌های آمریکا باعث شد هواوی یکی از زیرمجموعه‌های بزرگش را به شرکت تازه‌تأسیسی به‌ نام Shenzhen Zhixin New Information Technology Co بفروشد.

در چند سال گذشته، دولت ایالات متحده همواره هواوی را به سرقت مالکیت معنوی شرکت‌های غربی و همکاری با حزب کمونیست چین متهم می‌کرد و درنهایت اوایل سال گذشته، با وارد‌کردن هواوی به فهرست سیاه سازمان‌ها و افراد و شرکت‌های تهدید‌کننده‌ی امنیت ملی آمریکا‌، تحریم‌های سختی علیه این شرکت چینی وضع کرد.

برند آنر که سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، اکنون سالانه ۷۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار می‌کند و برای عرضه‌ی ۱۰۰ میلیون گوشی در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده است. بر‌اساس آمار سامانه‌ی همتا نیز، آنر در سال گذشته‌ی میلادی ۲۷۱ هزار دستگاه تلفن‌همراه در ایران فروخته و بر‌این‌اساس، سهمی ۲ درصدی از میزان واردات موبایل را در‌اختیار دارد.

افرادی که تاکنون محصولات آنر یا هواوی را در ایران خریده‌اند، خدمات پس از فروش را از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی گارانتی دریافت خواهند کرد و از این بابت هیچ‌گونه نگرانی وجود نخواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات